مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,631
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,282
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل موثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده بین دانش آموز و معلم در مدارس هوشمند

صفحات

 صفحه شروع 16 | صفحه پایان 26

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تعیین عوامل موثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده توسط دانش آموزان مدارس هوشمند در برخورد با معلمان است. جامعه آماری مورد مطالعه این پژوهش را معلمان مدارس هوشمند نواحی نوزده گانه شهر تهران در سال تحصیلی 90 ـ 1389 تشکیل می دهد. با عنایت به این که میزان و چگونگی تاثیر هریک از این عوامل با استفاده از مدل معادلات ساختاری و تحلیل عوامل صورت می گیرد, روش پژوهش از نوع همبستگی است. ابزار مورداستفاده در این پژوهش 3 پرسشنامه شامل پرسشنامه محقق ساخته مهارت های پنجگانه ارتباطی برابر با (a-0.92) تاثیرپذیری دانش آموزان از معلمان (a-0.89) و پرسشنامه محقق ساخته ارتباط کارآمد ادراک شده در مدارس هوشمند (a-0.86) است. برای تامین روایی پرسشنامه, از نظرات متخصصان و استادان استفاده به عمل آمد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها, از روش همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داده است که اثر مستقیم تاثیرپذیری دانش آموزان از معلم بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده توسط دانش آموزان (0.33) معنادار بوده است. اثر مستقیم ارتباط همدلی گرای ادراک شده (0.36) و اثر غیر مستقیم آن (0.12), معنادار بوده است. اثر مستقیم ارتباط گشوده گرای ادراک شده (0.27) و اثر غیر مستقیم آن (0.16), معنادار بوده است. اثر مستقیم ارتباط حمایت گرای ادراک شده (0.28) و اثر غیر مستقیم آن (0.07) معنادار بوده است. اثر مستقیم ارتباط مثبت گرای ادراک شده (0.56) و اثر غیر مسقیم آن (0.10) معنادار بوده است. اثر مستقیم ارتباط عادلانه گرای ادراک شده (0.31) و اثر غیر مستقیم آن از طریق تاثیرپذیری دانش آموزان از معلم برابر (0.07), معنادار بوده است. بر اساس یافته های به دست آمده از پژوهش,=Chi-Square224.325 , 95.0=GFI, 85.0=AGFI , 00576.0=P-Value, 381.0=RMSEA است. بنابراین, برازش مدل مورد مطالعه در حد قابل قبول است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    یارمحمدیان، محمدحسین، و شفیع پورمطلق، فرهاد. (1392). ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل موثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده بین دانش آموز و معلم در مدارس هوشمند. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 10(9 (پیاپی 36))، 16-26. SID. https://sid.ir/paper/127522/fa

    Vancouver: کپی

    یارمحمدیان محمدحسین، شفیع پورمطلق فرهاد. ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل موثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده بین دانش آموز و معلم در مدارس هوشمند. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1392؛10(9 (پیاپی 36)):16-26. Available from: https://sid.ir/paper/127522/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین یارمحمدیان، و فرهاد شفیع پورمطلق، “ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل موثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده بین دانش آموز و معلم در مدارس هوشمند،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 10، no. 9 (پیاپی 36)، pp. 16–26، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127522/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button