مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,223
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

886
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر آموزش مسائل زیست محیطی به شیوه نگاره مفهوم مشارکتی و روش رایج، بر یادگیری، یادداری و طبیعت گرایی دانش آموزان پایه پنجم

صفحات

 صفحه شروع 130 | صفحه پایان 140

چکیده

 این مطالعه با هدف بررسی و مقایسه تاثیر اجرای الگوی تدریس نگاره مفهوم مشارکتی و روش رایج تدریس, بر یادگیری و یادداری مفاهیم زیست محیطی و میزان طبیعت گرایی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی صورت گرفت. روش اجرای پژوهش نیمه تجربی با پیش آزمون- پس آزمون و گروه کنترل است جامعه ی آماری دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی منطقه ماهیدشت استان کرمانشاه در سال تحصیلی 92-91 و نمونه های آماری تعداد 38 نفر در دو کلاس, به شیوه ی نمونه های در دسترس انتخاب و بر اساس اصل انتساب تصادفی در گروه های آزمودنی قرار گرفتند. در دو گروه آزمودنی به ترتیب, دانش آموزان, مفاهیم رابطه انسان و محیط زیست را با استفاده از روش نگاره مفهوم به شیوه مشارکتی, و روش رایج آموزش دیدند. برای گرد آوری داده ها, از آزمون معلم ساخته یادگیری, یادداری و مقیاس ارتباط با طبیعت نیسبت و همکاران (2009) استفاده گردید. تایید روایی ابزار محقق ساخته بر اساس نظر متخصصین و پایایی آن به شیوه ی بازآزمایی و محاسبه ی ضریب همبستگی برابر 0.79 تعیین گردید. نتایج پژوهش نشان داد عملکرد یادگیری و یادداری دانش آموزانی که با الگوی نگاره مفهوم مشارکتی آموزش دیده اند از گروه دیگر بیشتر و در طبیعت گرایی نیز, نسبت به گروه کنترل, نگرش مثبت تری به طبیعت داشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فیضی، فرخ، مهدی زاده، حسین، و آقایی، شیرزاد. (1396). مقایسه تاثیر آموزش مسائل زیست محیطی به شیوه نگاره مفهوم مشارکتی و روش رایج, بر یادگیری, یادداری و طبیعت گرایی دانش آموزان پایه پنجم. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 14(25 (پیاپی 52))، 130-140. SID. https://sid.ir/paper/127540/fa

    Vancouver: کپی

    فیضی فرخ، مهدی زاده حسین، آقایی شیرزاد. مقایسه تاثیر آموزش مسائل زیست محیطی به شیوه نگاره مفهوم مشارکتی و روش رایج, بر یادگیری, یادداری و طبیعت گرایی دانش آموزان پایه پنجم. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1396؛14(25 (پیاپی 52)):130-140. Available from: https://sid.ir/paper/127540/fa

    IEEE: کپی

    فرخ فیضی، حسین مهدی زاده، و شیرزاد آقایی، “مقایسه تاثیر آموزش مسائل زیست محیطی به شیوه نگاره مفهوم مشارکتی و روش رایج, بر یادگیری, یادداری و طبیعت گرایی دانش آموزان پایه پنجم،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 14، no. 25 (پیاپی 52)، pp. 130–140، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127540/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button