مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,908
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

852
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین مولفه های نظارت حمایتی و ارایه مدل ادراکی مناسب برای آن در نظام آموزش و پرورش کشور

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 50

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تدوین مدلی برای نظارت حمایتی صورت گرفته است. روش این پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری آن را کلیه اعضای هیات علمی رشته های علوم تربیتی, معلمان راهنما, ارزشیابان, کارشناسان و مسؤولان آموزشی مناطق و نواحی آموزش و پرورش کل کشور تشکیل می دهد. برای انتخاب گروه نمونه 500 نفری, ابتدا از روش نمونه گیری خوشه ای و در دل خوشه ها از روش نمونه گیری طبقه ای نسبی استفاده شده است. با توجه به مبانی نظری و مطالعات جهانی, مولفه های نظارت حمایتی استخراج و زیر طبقات هر مولفه نیز به طور جداگانه مشخص شدند و پس از اطمینان از روایی و پایایی ابزارهای سنجش (0.93) اطلاعات لازم جمع آوری گردید. برای پاسخگویی به سوالات به ترتیب از آزمون هایT  تک نمونه ای, تحلیل عاملی و آلفای کرونباخ استفاده شده است. نتایج نشان داد که هر پنج مولفه چارچوب ادراکی, فلسفه و اهدف, مبانی نظری, مراحل اجرا, نظام بازخورد و ارزشیابی مدل استخراج شده تایید شدند به طوری که مولفه های چارچوب ادراکی پس از بررسی کارشناسان, استادان و ناظران به ترتیب ارزشهای ویژه به نام های؛ ارزشیابی پایان سال, مشاهده, توسعه حرفه ای, تعیین اهداف, طرح درس و تعهد حرفه ای نامگذاری شده و مدلی ارایه گردید.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خدیوی، اسداله، و ملکی، حمید. (1386). تعیین مولفه های نظارت حمایتی و ارایه مدل ادراکی مناسب برای آن در نظام آموزش و پرورش کشور. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 21(13)، 25-50. SID. https://sid.ir/paper/127606/fa

Vancouver: کپی

خدیوی اسداله، ملکی حمید. تعیین مولفه های نظارت حمایتی و ارایه مدل ادراکی مناسب برای آن در نظام آموزش و پرورش کشور. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1386؛21(13):25-50. Available from: https://sid.ir/paper/127606/fa

IEEE: کپی

اسداله خدیوی، و حمید ملکی، “تعیین مولفه های نظارت حمایتی و ارایه مدل ادراکی مناسب برای آن در نظام آموزش و پرورش کشور،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 21، no. 13، pp. 25–50، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127606/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button