مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,355
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

745
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر سه نوع متفاوت تمرینات ذهنی و مدل سازی بر خودکارآمدی دانشجویان دختر مبتدی

صفحات

 صفحه شروع 84 | صفحه پایان 91

چکیده

 تصویر سازی و الگوسازی, فراینده های شناختی مشابهی هستند که با استفاده از تجربه مشاهده ای اطلاعات موثری را بر خودکارآمدی فراهم می کنند. برخی از پژوهش های تصویر سازی, برای اطمینان از تصویر سازی صحیح افراد, الگویی از اجرای صحیح را پیش از تصویرسازی نمایش داده اند. بنابراین, اثر این دو عامل با هم تداخل یافته است. در پژوهشی هم که اثر این دو عامل را تفکیک نموده است, نوع تصویر سازی کنترل نشده است. بدین ترتیب, تحقیق حاضر با هدف مقایسه اثر الگوسازی, تصویرسازی درونی و بیرونی بر خودکارآمدی در مهارت سرویس ساده والیبال (Volleyball simple serve) با استفاده از یک طرح تحقیق پیش آزمون - پس آزمون در گروه های تصادفی, انجام شد. 48 دانشجوی دختر مبتدی (Novice) با توانایی تصویرسازی متوسط, به صورت تصادفی انتخاب و به چهار گروه همسان از نظر خودکارآمدی تقسیم شدند. پرسشنامه خودکارآمدی قبل و بعد از تمرین تجربی به آزمودنی ها ارائه شد. داده های مربوط به خودکارآمدی در پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از تحلیل واریانس 4×4 با سنجش های مکرر عامل آزمون, آزمون تعقیبی و t وابسته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که به ترتیب, خودکارآمدی گروه الگوسازی, تصویرسازی درونی و بیرونی در پس آزمون به طور معناداری, بهتر از پیش آزمون بود (p<0.005) ولی در گروه کنترل, تفاوت معناداری یافت نشد (p>0.005) .این یافته ها پیشنهاد می کنند که خودکارآمدی, عاملی موثر در میزان یادگیری حرکتی است و اطلاعاتی که فرد از طریق الگوسازی دریافت می کند, نسبت به تصویرسازی درونی و بیرونی بر خودکارآمدی تاثیر بیشتری دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقرپور، طاهره، و جهانیان، رمضان. (1391). اثر سه نوع متفاوت تمرینات ذهنی و مدل سازی بر خودکارآمدی دانشجویان دختر مبتدی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 9(34)، 84-91. SID. https://sid.ir/paper/127613/fa

    Vancouver: کپی

    باقرپور طاهره، جهانیان رمضان. اثر سه نوع متفاوت تمرینات ذهنی و مدل سازی بر خودکارآمدی دانشجویان دختر مبتدی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1391؛9(34):84-91. Available from: https://sid.ir/paper/127613/fa

    IEEE: کپی

    طاهره باقرپور، و رمضان جهانیان، “اثر سه نوع متفاوت تمرینات ذهنی و مدل سازی بر خودکارآمدی دانشجویان دختر مبتدی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 9، no. 34، pp. 84–91، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127613/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button