مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,166
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,402
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خودکارآمدی پژوهشی در میان دانشجویان کارشناسی ارشد روان شناسی و علوم تربیتی

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 155

چکیده

 این پژوهش خودکارآمدی پژوهشی را در میان دانشجویان کارشناسی ارشد روان شناسی و علوم تربیتی بررسی می نماید. روش این تحقیق توصیفی پیمایشی است و جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه خوارزمی تهران در سال تحصیلی 91-90 می شود. 120 نفر از این دانشجویان به صورت نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه خودکارآمدی پژوهشی فیلیپس و راسل (1994 ,Phillips & Russell) است. پس از تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تی تک نمونه ای, نتایج زیر به دست آمد: 1- خودکارآمدی مهارت های پژوهش عملی (0.000 Sig, در سطح 0.01>P) در دانشجویان ارشد بالاست. 2- خودکارآمدی مهارت های نوشتن (0.000 Sig, در سطح 0.01>p) دانشجویان ارشد بالاست. 3- خودکارآمدی مهارت های طراحی پژوهش (0.000 Sig, در سطح0.01 >P) در دانشجویان ارشد بالاست. 4- خودکارآمدی مهارت های رایانه ای و کمی (0.070 Sig, در سطح0.05 >P) دانشجویان ارشد بالا نیست. پس می توان نتیجه گرفت که خودکارآمدی مهارت های پژوهش عملی, نوشتن و طراحی پژوهش در میان این دانشجویان بالاست و این نتیجه شاید ناشی از آشنایی با روش های آماری و پژوهشی, یادگیری ها و تجربه های قبلی آنها باشد. خودکارآمدی مهارت های رایانه ای و کمی این داشنجویان بالا نبود و این شاید پیامد نداشتن پیشنه لازم کار با رایانه و نرم افزارهای آماری باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

روشنیان رامین، محسن، و آقازاده، محرم. (1392). خودکارآمدی پژوهشی در میان دانشجویان کارشناسی ارشد روان شناسی و علوم تربیتی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 10(12 (پیاپی 39))، 147-155. SID. https://sid.ir/paper/127222/fa

Vancouver: کپی

روشنیان رامین محسن، آقازاده محرم. خودکارآمدی پژوهشی در میان دانشجویان کارشناسی ارشد روان شناسی و علوم تربیتی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1392؛10(12 (پیاپی 39)):147-155. Available from: https://sid.ir/paper/127222/fa

IEEE: کپی

محسن روشنیان رامین، و محرم آقازاده، “خودکارآمدی پژوهشی در میان دانشجویان کارشناسی ارشد روان شناسی و علوم تربیتی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 10، no. 12 (پیاپی 39)، pp. 147–155، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127222/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا