مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

970
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

304
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رواسازی نسخه ایرانی پرسش نامه ارزیابی دانشجویان از کیفیت تدریس

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 134

چکیده

 مقدمه: هدف این مطالعه رواسازی نسخه ایرانی پرسش نامه ارزیابی دانشجویان از کیفیت تدریس و آزمون مقدماتی الگوی مارش در ارزشیابی کیفیت تدریس بود.روش: در کل 339 دانشجوی دانشگاه سمنان در این مطالعه شرکت داشتند. شرکت کنندگان پرسش نامه ارزیابی دانشجویان از کیفیت تدریس را تکمیل نمودند و نمرات امتحان پایان ترم آنها جمع آوری شد. تحلیل عاملی اکتشافی, همبستگی سوال- نمره کل و تحلیل اعتبار برای بررسی ویژگی های روان سنجی ابزار اجرا شد. تحلیل عاملی تاییدی, به منظور فراهم آوردن شواهد روایی اجرا شد.یافته ها: تحلیل عاملی اکتشافی, مدلی 6 عاملی را آشکار کرد. درحالی که مدل 6 عاملی با روش تحلیل عاملی تاییدی برازنده نبود. هماهنگی درونی پرسش نامه ارزیابی دانشجویان از کیفیت تدریس بالا بود (a=0.936). نمرات ارزیابی از کیفیت تدریس با پیشرفت تحصیلی دانشجویان به طور معنی دار مرتبط بود (r=0.50).نتیجه گیری: نتایج تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی, ساختار 9 عاملی مارش را تایید نمی کند, اما با این دیدگاه مارش که کیفیت تدریس سازه ای چندبعدی است, همسو است. بر پایه نتایج, استفاده از این ابزار برای ارزیابی کیفیت تدریس اساتید و تفسیر آن باید با احتیاط همراه باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالع پسند، سیاوش، نظیفی، مرتضی، و بیگدلی، ایمان اله. (1388). رواسازی نسخه ایرانی پرسش نامه ارزیابی دانشجویان از کیفیت تدریس. مجله علوم رفتاری، 3(2)، 127-134. SID. https://sid.ir/paper/129721/fa

    Vancouver: کپی

    طالع پسند سیاوش، نظیفی مرتضی، بیگدلی ایمان اله. رواسازی نسخه ایرانی پرسش نامه ارزیابی دانشجویان از کیفیت تدریس. مجله علوم رفتاری[Internet]. 1388؛3(2):127-134. Available from: https://sid.ir/paper/129721/fa

    IEEE: کپی

    سیاوش طالع پسند، مرتضی نظیفی، و ایمان اله بیگدلی، “رواسازی نسخه ایرانی پرسش نامه ارزیابی دانشجویان از کیفیت تدریس،” مجله علوم رفتاری، vol. 3، no. 2، pp. 127–134، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129721/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button