Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,176
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

626
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر محتوای عاطفی تکالیف بر عملکرد حافظه آشکار و ناآشکار دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 133

چکیده

 مقدمه: به منظور بررسی تفاوت تاثیر رویداد های خوشایند و ناخوشایند در حافظه, این پژوهش به بررسی تاثیر محتوای عاطفی تکالیف بر عملکرد حافظه آشکار و ناآشکار دانشجویان پرداخت.روش: این پژوهش از نوع آزمایشی است و با انتخاب و تخصیص تصادفی 90 نفر از دانشجویان به صورت انفرادی اجرا شد. به هر آزمودنی یکی از تکالیف دارای بار عاطفی مثبت, خنثی یا منفی داده شد. سپس با دو روش برای سنجش حافظه آشکار و حافظه ناآشکار, میزان یادآوری تکالیف عاطفی اندازه گیری شد.یافته ها: تکلیف عاطفی (مثبت, منفی و خنثی) تاثیر متفاوتی بر عملکرد حافظه آشکار و ناآشکار داشتند. در حافظه آشکار, بهترین عملکرد مربوط به تکالیف عاطفی مثبت و کمترین عملکرد حافظه, در تکلیف منفی بود. عملکرد حافظه ناآشکار در هر دو نوع تکالیف عاطفی مثبت و منفی بهتر از تکلیف خنثی بود.نتیجه گیری: حافظه آشکار نسبت به مسایل عاطفی مثبت و خوشایند بیشترین کارآیی را دارد؛ کمترین میزان کارآیی حافظه مربوط به مسایل عاطفی ناخوشایند و منفی است. در حافظه ناآشکار خوشایند (مثبت) یا ناخوشایند (منفی) بودن مسایل عاطفی موجب بهتر به خاطر سپردن اطلاعات می شود, اما مطالبی که دارای محتوای خنثی هستند, کمترین میزان تاثیرگذاری را بر حافظه ناآشکار دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارع، حسین، مهدویان، علیرضا، و نهروانیان، پروانه. (1389). اثر محتوای عاطفی تکالیف بر عملکرد حافظه آشکار و ناآشکار دانشجویان. مجله علوم رفتاری، 4(2)، 129-133. SID. https://sid.ir/paper/129731/fa

    Vancouver: کپی

    زارع حسین، مهدویان علیرضا، نهروانیان پروانه. اثر محتوای عاطفی تکالیف بر عملکرد حافظه آشکار و ناآشکار دانشجویان. مجله علوم رفتاری[Internet]. 1389؛4(2):129-133. Available from: https://sid.ir/paper/129731/fa

    IEEE: کپی

    حسین زارع، علیرضا مهدویان، و پروانه نهروانیان، “اثر محتوای عاطفی تکالیف بر عملکرد حافظه آشکار و ناآشکار دانشجویان،” مجله علوم رفتاری، vol. 4، no. 2، pp. 129–133، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129731/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا