مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,191
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

768
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیلی بر انسجام نظریه عدالت در خط مشی های آموزشی جمهوری اسلامی ایران، رویکرد ارزیابی نظریه برنامه

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 108

چکیده

 سازوکار کلیدی تحقق اهداف غایی در حوزه آموزش و پرورش, خط مشی های عمومی آن حوزه هستند. عدم اتقان مبانی نظری و از سوی دیگر, عدم انسجام کارکردی این خط مشی ها, از جمله چالش های نظام آموزش و پرورش است. بی تردید کیفیت خط مشی های آموزشی بر نظریه برنامه چنین خط مشی هایی استوار است. یکی از نظریه های خط مشی های آموزشی, نظریه عدالت است. این بدان معناست که پشتوانه خط مشی های آموزشی, نوعی نظریه عدالت ضمنی یا مصرح است.هدف این پژوهش تحلیل انسجام نظریه عدالت مورد اشاره با روش ارزیابی نظریه برنامه است. مدل منتخب در روش ارزیابی نظریه برنامه, تلفیقی از مدل«تحلیل منطق» و مدل «ماتریس واقع گرا» است. نتایج پژوهش موید آن است که از زاویه عناصر ماهوی عدالت (نیاز, تلاش, حق, بیطرفی, توازن, مساوات و زمینه), شاهد نوعی ضعف انسجام نظری بین دو بسته خط مشی آموزشی (دولتی, غیردولتی) هستیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دانایی فرد، حسن، و تراب زاده جهرمی، محمدصادق. (1396). تحلیلی بر انسجام نظریه عدالت در خط مشی های آموزشی جمهوری اسلامی ایران, رویکرد ارزیابی نظریه برنامه. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، 11(1 (پیاپی 21) )، 73-108. SID. https://sid.ir/paper/129891/fa

    Vancouver: کپی

    دانایی فرد حسن، تراب زاده جهرمی محمدصادق. تحلیلی بر انسجام نظریه عدالت در خط مشی های آموزشی جمهوری اسلامی ایران, رویکرد ارزیابی نظریه برنامه. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)[Internet]. 1396؛11(1 (پیاپی 21) ):73-108. Available from: https://sid.ir/paper/129891/fa

    IEEE: کپی

    حسن دانایی فرد، و محمدصادق تراب زاده جهرمی، “تحلیلی بر انسجام نظریه عدالت در خط مشی های آموزشی جمهوری اسلامی ایران, رویکرد ارزیابی نظریه برنامه،” اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، vol. 11، no. 1 (پیاپی 21) ، pp. 73–108، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129891/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا