مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

905
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

220
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی بخش مدارک پزشکی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با معیارهای سیستم مدیریت کیفیت، سال 1387

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 86

چکیده

 مقدمه: مدیریت کیفیت اقدامی است هوشمندانه, آرام و مستمر که تاثیری هم نیروزا در تامین اهداف سازمان دارد و در نهایت به رضایت مشتری, افزایش کارایی و بالابردن توانایی رقابت در بازار ختم می شود. مدیریت کیفیت, بهبودی در روش های سنتی انجام کار و تجارت و فنی اثبات شده برای تضمین بقا در جهان رقابتی کنونی به شمار می رود. تمام استانداردها در جهت رفاه بشر تدوین یافته اند. از این رو, هرچه استاندارد سازی توسعه یابد و تعهد به رعایت آن بیشتر شود, از پیشرفت و تعالی جامعه خبر می دهد. پژوهش حاضر با هدف بررسی بخش مدارک پزشکی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با معیارهای سیستم مدیریت کیفیت, انجام گرفت.روش کار: پژوهش از نوع توصیفی بود که به صورت مقطعی انجام شد. جامعه آماری پژوهش بخش مدارک پزشکی ده بیمارستان آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران بود. ابزار گردآوری داده ها پنج چک لیست بود که بر اساس معیارهای اصلی سیستم مدیریت کیفیت, استاندارد ایزو 9001:2000 تنظیم گردید. داده ها با استفاده از مصاحبه و مشاهده عینی گردآوری شدند و با استفاده از شاخص های آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: در بخش مدارک پزشکی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی ایران, مدیریت منابع با 77 درصد بیشترین امتیاز و اندازه گیری, تحلیل و بهبود با 47 درصد کمترین امتیاز را داشت. امتیاز سیستم مدیریت کیفیت 57 درصد, مسوولیت مدیریت 56 درصد و پدیدآوری محصول یا خدمت 61 درصد و میانگین کل معیارها در بیمارستان های دانشگاه ایران 60 درصد بود.بحث: میزان تطابق نهایی سیستم مدارک پزشکی با معیارهای سیستم مدیریت کیفیت در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی ایران با 60 درصد در سطح قابل قبولی نمی باشد. بنابراین هماهنگ کردن بخش مدارک پزشکی با الزامات تعیین شده توسط سیستم مدیریت کیفیت می تواند به ارتقای آن کمک کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، علی، احمدی، مریم، و گوهری، محمودرضا. (1390). بررسی بخش مدارک پزشکی بیمارستان ‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با معیارهای سیستم مدیریت کیفیت, سال 1387. مدیریت سلامت، 14(43)، 77-86. SID. https://sid.ir/paper/130215/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی علی، احمدی مریم، گوهری محمودرضا. بررسی بخش مدارک پزشکی بیمارستان ‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با معیارهای سیستم مدیریت کیفیت, سال 1387. مدیریت سلامت[Internet]. 1390؛14(43):77-86. Available from: https://sid.ir/paper/130215/fa

    IEEE: کپی

    علی محمدی، مریم احمدی، و محمودرضا گوهری، “بررسی بخش مدارک پزشکی بیمارستان ‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با معیارهای سیستم مدیریت کیفیت, سال 1387،” مدیریت سلامت، vol. 14، no. 43، pp. 77–86، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130215/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button