مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

989
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

558
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

به کارگیری اصول و مفاهیم مدیریت کیفیت فراگیر در بخش مدارک پزشکی (بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران - سال 1384)

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 30

چکیده

 مقدمه: بکارگیری اصول و مفاهیم مدیریت کیفیت جامع در بخش مدارک پزشکی به عنوان بخشی از بیمارستان - که نحوه عملکرد آن در کارایی, ارزشیابی و اعتلای کمی و کیفی فعالیتهای بهداشتی و درمانی بیمارستان ها نقش بسزایی دارد - حایز اهمیت می باشد. این پژوهش با هدف تعیین میزان بکارگیری اصول و مفاهیم مدیریت کیفیت جامع در بخش مدارک پزشکی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران و ارایه پیشنهاداتی در جهت بهبود عملکرد این بخش انجام شده است. روش پژوهش: این پژوهش به روش توصیفی - مقطعی در سال 1384 انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش را کلیه پرسنل بخش مدارک پزشکی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکیل دادند و داده ها با استفاده از پرسشنامه گردآوری و با کمک نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها: یافته ها نشان داد که در بخش مدارک پزشکی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران از بین اصول و مفاهیم نه گانه مدیریت کیفیت جامع فقط به کارگیری مفهوم پاداش و ترفیع در وضعیت نا مطلوب می باشد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده مشخص شد که باید اقداماتی در راستای افزایش مشارکت فردی و گروهی, برگزاری دوره های آموزش مداوم, جمع آوری, بررسی و تجزیه و تحلیل نظرات مراجعین وطراحی مجدد فرایندهای مختلف بخش مدارک پزشکی صورت گیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

احمدی، مریم، و کرمی، مهتاب. (1386). به کارگیری اصول و مفاهیم مدیریت کیفیت فراگیر در بخش مدارک پزشکی (بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران - سال 1384). مدیریت سلامت، 10(29)، 25-30. SID. https://sid.ir/paper/130185/fa

Vancouver: کپی

احمدی مریم، کرمی مهتاب. به کارگیری اصول و مفاهیم مدیریت کیفیت فراگیر در بخش مدارک پزشکی (بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران - سال 1384). مدیریت سلامت[Internet]. 1386؛10(29):25-30. Available from: https://sid.ir/paper/130185/fa

IEEE: کپی

مریم احمدی، و مهتاب کرمی، “به کارگیری اصول و مفاهیم مدیریت کیفیت فراگیر در بخش مدارک پزشکی (بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران - سال 1384)،” مدیریت سلامت، vol. 10، no. 29، pp. 25–30، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130185/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button