مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,087
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

983
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه پل های هوایی در امنیت اجتماعی-ترافیکی شهروندان مطالعه موردی: مناطق 1 و 5 شهر کرمان

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 112

چکیده

 اکثر شهرهای بزرگ دنیا به خصوص در کشورهای در حال توسعه با بحران جدی در حمل و نقل شهری مواجه می باشند, به همین دلیل این بخش توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. ترافیک شهرهای مختلف بنا به مقتضیات اجتماعی, فرهنگی, صنعتی, جغرافیایی و شهرسازی-از جمله وجود بافت های فرسوده, عدم تبعیت فرم و شکل معابر از یک الگوی خاص توسعه (شعاعی, شطرنجی, هسته ای, خطی و...), عدم تناسب هندسی خیابان ها و میادین-متناسب نیست. در کشور ما, با رشد بی رویه جمعیت و افزایش سریع تعداد وسایل نقلیه و در مقابل ثابت بودن معابر این معضل بیش تر خود نمایی می کند. معابر و کیفیت خیابان ها, وضعیت جابه جایی, منجر به تراکم اتومبیل ها در مسیرهای ارتباطی می شود. شهر کرمان نیز بعنوان یکی از کلان شهرهای کشور از این قاعده مستثنا نیست. یکی از مشکلات مهم ترافیکی شهر کرمان, مربوط به بسترسازی فرهنگی برای استفاده شهروندان از پل های عابر پیاده است. هدف تحقیق حاضر, بررسی وضعیت موجود پل های عابر پیاده و میزان استفاده و استقبال شهروندان از آن هاست. با توجه به هدف و موضوع مورد مطالعه, فرضیه تحقیق این گکونه بیان شده است: پل های هوایی می تواند منجر به بهبود امنیت اجتماعی- ترافیکی شهر کرمان شود. روش شناسی تحقیق توصیفی و تحلیلی می باشد, از روش های کمی و کیفی (از قبیل مصاحبه, مشاهده) و پایش میدانی (کتب, مقالات, طرح ها) استفاده شده است. ابزار مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه بوده است. جامعه آماری مناطق 1 و 5, 197693 نفر بوده است که حجم نمونه از طریق فرمول کوکران و جدول مورگان 384 نفر محاسبه شد. نتیجه آزمون آماری T تک نمونه ای نشان داد مقدار SIG برابر با 0.067 شده و این مقدار بزرگ تر از 0.05 شده است, به عبارتی شهروندان, پل های هوایی را در کاهش بار ترافیکی مسیرهای ارتباطی شهر کرمان موثر ندانسته اند. بنابراین فرضیه تحقیق با ضریب اطمینان 95% مورد تایید است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شرفی، حجت اله. (1395). جایگاه پل های هوایی در امنیت اجتماعی-ترافیکی شهروندان مطالعه موردی: مناطق 1 و 5 شهر کرمان. آمایش محیط، 9(33)، 95-112. SID. https://sid.ir/paper/130772/fa

    Vancouver: کپی

    شرفی حجت اله. جایگاه پل های هوایی در امنیت اجتماعی-ترافیکی شهروندان مطالعه موردی: مناطق 1 و 5 شهر کرمان. آمایش محیط[Internet]. 1395؛9(33):95-112. Available from: https://sid.ir/paper/130772/fa

    IEEE: کپی

    حجت اله شرفی، “جایگاه پل های هوایی در امنیت اجتماعی-ترافیکی شهروندان مطالعه موردی: مناطق 1 و 5 شهر کرمان،” آمایش محیط، vol. 9، no. 33، pp. 95–112، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130772/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button