مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,878
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

899
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خودارزیابی معلمان مدارس ابتدایی نسبت به مساله سوء استفاده جنسی از کودکان و لزوم گزارش آن

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 27

چکیده

 مقدمه: سوء استفاده جنسی از کودکان از جمله مواردی است که به کرات اتفاق می افتد و آینده بسیاری از کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد. به منظور کاهش این تاثیرات بسیاری از کشورها سعی دارند با تدوین برنامه های آموزشی به مقابله با این مساله بپردازند. یکی از جوامع هدف برای ارائه این آموزش ها, معلمان مدارس ابتدایی هستند که با توجه به ارتباط روزانه و نزدیک با کودکان می توانند در این راستا بسیار سودمند باشند. به این دلیل از آن ها انتظار می رود در این زمینه از دانش و توانایی های لازم برخوردار باشند. پژوهش حاضر با هدف بررسی دانش و نگرش معلمان مدارس ابتدایی نسبت به مساله سوء استفاده جنسی از کودکان و ارزیابی توانایی آنها در شناسایی و گزارش این پدیده انجام شده است.روش کار: گروه نمونه این پژوهش شامل 62 نفر از معلمان مدارس ابتدایی شهرستان کرج بود که به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش, پرسش نامه ای محقق ساخته بود که مقدار آلفای کرونباخ آن 0.86 به دست آمد.یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد اگر چه این معلمان نسبت به اهمیت نقش خود در شناسایی و گزارش سوء استفاده جنسی از کودکان واقف هستند ولی در عین حال دانش آنها در این زمینه ناکافی است. 86 درصد آن ها در این زمینه هیچ آموزشی دریافت نکرده بودند و به نظر می رسد در این رابطه از توانایی لازم برخوردار نیستند.بحث و نتیجه گیری: با توجه به نتایج فوق ارائه آموزش هایی در زمینه تشخیص و گزارش موارد سوء استفاده جنسی از کودکان در دوره های آموزشی پیش از خدمت و ضمن خدمت ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آلبوکردی، سجاد، نیکوسیرجهرمی، محمد، مصلی نژاد، لیلی، و خدادادی، جواد. (1389). خودارزیابی معلمان مدارس ابتدایی نسبت به مساله سوء استفاده جنسی از کودکان و لزوم گزارش آن. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، 8(4)، 22-27. SID. https://sid.ir/paper/130938/fa

    Vancouver: کپی

    آلبوکردی سجاد، نیکوسیرجهرمی محمد، مصلی نژاد لیلی، خدادادی جواد. خودارزیابی معلمان مدارس ابتدایی نسبت به مساله سوء استفاده جنسی از کودکان و لزوم گزارش آن. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)[Internet]. 1389؛8(4):22-27. Available from: https://sid.ir/paper/130938/fa

    IEEE: کپی

    سجاد آلبوکردی، محمد نیکوسیرجهرمی، لیلی مصلی نژاد، و جواد خدادادی، “خودارزیابی معلمان مدارس ابتدایی نسبت به مساله سوء استفاده جنسی از کودکان و لزوم گزارش آن،” مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، vol. 8، no. 4، pp. 22–27، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130938/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button