مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

664
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

628
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تطور بازنمایی ویژگی های کارآفرین در سریال های تلویزیونی

صفحات

 صفحه شروع 659 | صفحه پایان 708

چکیده

 حرکت به سمت توسعه در همة ابعاد آن بدون شکل گیری زمینه های اجتماعی و فرهنگی آن میسر نیست. در این حرکت, بخش زیادی از موفقیت جامعه در دستیابی به توسعه به تصویری بستگی دارد که رسانه ها از نقش کلیدی «کارآفرین» در مسیر توسعه برمی سازند, زیرا ایده های کارآفرینانه با وساطت تلویزیون شانس بیشتری برای دیده شدن توسط عموم و تبدیل شدن به بخشی از فرهنگ عمومی و کسب وکار دارند. این پژوهش به دنبال شناسایی تصویری است که سریال های تلویزیونی در دوران پس از جنگ تحمیلی از مفهوم کارآفرینی بازنمایی کرده اند. به این منظور, از میان تمام سریال های تولید و پخش شده در 24 سال اخیر (1368-1393) در تلویزیون ایران, چهار سریال حاوی مضامین کارآفرینانه (مزرعة آفتابگردان, پیله های پرواز, راه بی پایان و عصر پاییزی) شناسایی شدند و با روش تحلیل روایت بررسی شدند. در سریال های تلویزیونی, کارآفرین با ویژگی هایی چون ریسک پذیری, خوداتکایی, تخیل قوی, پشتکار, دقت, خلاقیت, اعتمادبه نفس و دارای تحصیلات دانشگاهی توصیف می شوند. همچنین, یافته ها نشان می دهد بازنمایی کارآفرینی در طول زمان دچار تغییر شده است؛ کارآفرینی از ایده های بسیار بلندپروازانه و طرح های چندمنظورة کلان به خلاقیت های کوچک و طرح های خردمقیاس تغییر کرده است. عرصة مناسب کارآفرینی نیز در این سریال ها از کشاورزی به صنعت تغییر یافته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زردار، زرین، و علیزاده، عبدالرحمان. (1394). تطور بازنمایی ویژگی های کارآفرین در سریال های تلویزیونی. توسعه کارآفرینی، 8(4 )، 659-708. SID. https://sid.ir/paper/131172/fa

    Vancouver: کپی

    زردار زرین، علیزاده عبدالرحمان. تطور بازنمایی ویژگی های کارآفرین در سریال های تلویزیونی. توسعه کارآفرینی[Internet]. 1394؛8(4 ):659-708. Available from: https://sid.ir/paper/131172/fa

    IEEE: کپی

    زرین زردار، و عبدالرحمان علیزاده، “تطور بازنمایی ویژگی های کارآفرین در سریال های تلویزیونی،” توسعه کارآفرینی، vol. 8، no. 4 ، pp. 659–708، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/131172/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button