مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

987
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

811
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش کارآفرینی برای دانستن، انجام دادن و بودن در دوره ابتدایی با رویکرد تلفیقی

صفحات

 صفحه شروع 635 | صفحه پایان 654

چکیده

آموزش کارآفرینی جزء جداناشدنی هر نظام آموزشی است. با وجود اهمیت این موضوع در زمینة آموزش کارآفرینی در دورة دبستان, به ویژه در کشورهای در حال توسعه, مطالعة چندانی انجام نشد است. این پژوهش به دنبال آن است تا محتوای برنامة درسی کارآفرینی دورة ابتدایی را با استفاده از رویکرد تلفیقی شناسایی کند. تحقیق اکتشافی حاضر از نظر هدف, کاربردی و از نظر گردآوری داده ها و اطلاعات از نوع کیفی است. جامعة آماری در این پژوهش متخصصان برنامه ریزی درسی و خبرگان آموزش کارآفرینی و کارشناسان تعلیم وتربیت می باشند که تحصیلات یا تجربة مرتبط با کارآفرینی و یا مفاهیم کارآفرینی داشته اند. برای گردآوری اطلاعات از مصاحبة نیمه ساختار یافته با 14 نفر از خبرگان استفاده شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده های کیفی از کدگذاری باز و محوری به وسیلة نرم افزار اطلس تی نسخة 6 استفاده شده است. براساس یافته های پژوهش, محتوا و فعالیت های مرتبط با دانستن از جمله آشنایی با مشاغل, مفهوم پول, سواد مالی, شناخت محصولات جدید؛ انجام دادن شامل: فعالیت های یادگیری گروهی, انجام محاسبه های مالی, ارایة محصولات, برگزاری بازارچه و کارآفرینانه بودن شامل علاقه مندی به مسیر شغلی کارآفرینانه, در دروس دوره ابتدایی استخراج شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عزیزی، محمد، و مختاری، نگار. (1396). آموزش کارآفرینی برای دانستن, انجام دادن و بودن در دوره ابتدایی با رویکرد تلفیقی. توسعه کارآفرینی، 10(4 )، 635-654. SID. https://sid.ir/paper/131260/fa

    Vancouver: کپی

    عزیزی محمد، مختاری نگار. آموزش کارآفرینی برای دانستن, انجام دادن و بودن در دوره ابتدایی با رویکرد تلفیقی. توسعه کارآفرینی[Internet]. 1396؛10(4 ):635-654. Available from: https://sid.ir/paper/131260/fa

    IEEE: کپی

    محمد عزیزی، و نگار مختاری، “آموزش کارآفرینی برای دانستن, انجام دادن و بودن در دوره ابتدایی با رویکرد تلفیقی،” توسعه کارآفرینی، vol. 10، no. 4 ، pp. 635–654، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/131260/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button