مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

626
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

572
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دانشجویان پرستاری سال آخر دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قم در مورد مشکلات آموزش بالینی

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 38

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش, فرآیند پیچیده ای است که هرگونه ساده نگری در مورد آن می تواند منجر به هدر رفتن نیروها, امکانات و عدم دستیابی به اهداف گردد. این مسئله در آموزش پرستاری از اهمیت بالایی برخوردار است. مطالعه حاضر باهدف بررسی مشکلات آموزش بالینی دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد قم صورت گرفت. روش بررسی: این مطالعه به روش مقطعی بر روی 75 دانشجوی سال آخر پرستاری انجام شد. نمونه گیری به صورت سرشماری بود. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته که روایی و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفته بود, استفاده گردید. دانشجویان پاسخ های خود را در مورد چالش های گوناگون در شش حیطه شامل: اهداف و برنامه آموزشی, ارزشیابی بالینی, محیط آموزشی, مربی و ارتباط با دانشجو ارائه دادند. یافته ها: در این مطالعه, بیشترین مشکلات مربوط به اهمیت ندادن به نظر دانشجو در برنامه ریزی کارآموزی, مطلع نبودن دانشجو از نحوه ارزشیابی بالینی در شروع دوره, مناسب نبودن تعداد دانشجو در بخش, ایجاد استرس در دانشجو توسط مربی, کم بودن تعداد موارد بیمار و عدم قدرت تصمیم گیری دانشجو در برنامه ریزی مراقبت از بیمار عنوان شد. همچنین مهم ترین مشکل در تمام حیطه ها, بالا بودن تعداد دانشجو در بخش بود. نتیجه گیری: تحقق اهداف تربیت پرستاری, مستلزم برنامه ریزی مطلوب در هریک از عناصر و عوامل مؤثر (اهداف, محتوی, مربیان و ارزشیابی) در آموزش بالینی است؛ بنابراین بهبود مشکلات و موانع موجود با همکاری بین مربیان, کارکنان و مسئولین مربوطه امکان پذیر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رسولی، نسیم، شریفی راد، غلامرضا، و پرویزی، فریبا. (1398). دیدگاه دانشجویان پرستاری سال آخر دانشگاه آزاد اسلامی, واحد قم در مورد مشکلات آموزش بالینی. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 13(ویژه نامه 1 )، 31-38. SID. https://sid.ir/paper/132171/fa

    Vancouver: کپی

    رسولی نسیم، شریفی راد غلامرضا، پرویزی فریبا. دیدگاه دانشجویان پرستاری سال آخر دانشگاه آزاد اسلامی, واحد قم در مورد مشکلات آموزش بالینی. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم[Internet]. 1398؛13(ویژه نامه 1 ):31-38. Available from: https://sid.ir/paper/132171/fa

    IEEE: کپی

    نسیم رسولی، غلامرضا شریفی راد، و فریبا پرویزی، “دیدگاه دانشجویان پرستاری سال آخر دانشگاه آزاد اسلامی, واحد قم در مورد مشکلات آموزش بالینی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، vol. 13، no. ویژه نامه 1 ، pp. 31–38، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/132171/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا