Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,072
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

736
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه تاثیر دو روش آموزش سخنرانی و لوح فشرده بر یادگیری شناختی درس روش تحقیق، در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 80

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش غیرحضوری از جمله روش های نوین و فعال برای ارتقای کیفیت آموزشی است. این مطالعه با هدف بررسی مقایسه تاثیر آموزش به روش سخنرانی و لوح فشرده بر یادگیری شناختی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم از درس روش تحقیق صورت گرفت.روش بررسی: این مطالعه کارآزمایی آموزشی بر روی 36 نفر انجام شد. دانشجویان به روش تصادفی ساده در دو گروه شامل: گروه سخنرانی (24 نفر) و لوح فشرده (12 نفر) قرار گرفتند. پیش آزمون و پس آزمون هرگروه قبل و یک ماه بعد از آموزش انجام گرفت. داده ها با استفاده از آزمون های کای اسکوئر, تی زوجی و تی مستقل تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: اختلاف آماری معنی داری در میانگین نمرات کل, نمره دانش, نمره فهمیدن و نمره ترکیب, قبل و بعد از آموزش در گروه سخنرانی دیده شد, ولی در گروه آموزش لوح فشرده, باوجود افزایش میانگین نمره کل در تمام حیطه های مختلف یادگیری شناختی, اختلاف آماری معنی داری بین نمره قبل و بعد مشاهده نشد. در گروه آموزش سخنرانی, تنها اختلاف آماری معنی دار در میانگین درصد تغییرات نمرات کل و نمره دانش, قبل و بعد از آموزش مشاهده شد (p<0.05).نتیجه گیری: در این مطالعه, درصد تغییرات کل نمره یادگیری شناختی و نمره حیطه دانش در گروه آموزش سخنرانی, به شکل معنی داری بیش از گروه لوح فشرده تغییر کرد. لذا روش آموزش سخنرانی و لوح فشرده می توانند در افزایش نمره دانش درس روش تحقیق موثر باشند, اما در سایر حیطه های یادگیری شناختی, آموزش سخنرانی مناسب تر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا