مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,102
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آزمون انگلیسی کنکور سراسری بر روش تدریس دبیران مراکز پیش دانشگاهی

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 67

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 هدف از این تحقیق اولا بررسی تاثیر آزمون انگلیسی کنکور سراسری بر روش تدریس دبیران مراکز پیش دانشگاهی می باشد. دومین هدف آن مقایسه نظرات دبیران و دانش آموزان این مراکز در این زمینه می باشد. و بالاخره اینکه، بر اساس نتایج به دست آمده پیشنهادهای کاربردی برای بهبود کیفیت امر آموزش زبان در مراکز پیش دانشگاهی ارائه شود. بنابراین، دو پرسش نامه که کاملا از نظر محتوا شبیه هم بودند در بین 40 دبیر و 80 دانش آموز مراکز پیش دانشگاهی نواحی چهارگانه شهر شیراز توزیع شد. تمامی داده های به دست آمده با استفاده از درصد، بسامد، میانگین و انحراف استانده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. علاوه بر این، با استفاده از آزمون مربع خی و آزمون تی مستقل داده ها تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که الف. دبیران مراکز پیش دانشگاهی بیشترین اهمیت را به مهارت خواندن، ترجمه از انگلیسی به فارسی، دستور زبان و واژگان می دهند. ب. مهارت گفتاری، مهارت شنیداری و تلفظ و آهنگ کلام نادیده گرفته می شوند. ج. دبیران تلاش می کنند تا روش تدریس خود را متناسب با آزمون انگلیسی کنکور سراسری ارائه دهند. د. آزمون تی مستقل نشان داد که اختلاف معناداری میان نظرات دبیران و دانش آموزان در رابطه با روش تدریس دبیران به طور کلی و میان نقطه نظرات آنها در مورد عامل اول (مهارتها و عناصر زبان) و عامل چهارم (روش تدریس و ایجاد انگیزه) وجود دارد. و بالاخره اینکه به نظر می رسد که دبیران مراکز پیش دانشگاهی از شاخص هایی بهره می گیرند که متناسب با روش های سنتی از جمله گرامر - ترجمه و خواندن هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رزمجو، سیدآیت اله. (1383). تاثیر آزمون انگلیسی کنکور سراسری بر روش تدریس دبیران مراکز پیش دانشگاهی. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 21(1 (پیاپی 40) ویژه نامه زبان انگلیسی و زبان شناسی)، 56-67. SID. https://sid.ir/paper/13334/fa

    Vancouver: کپی

    رزمجو سیدآیت اله. تاثیر آزمون انگلیسی کنکور سراسری بر روش تدریس دبیران مراکز پیش دانشگاهی. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز[Internet]. 1383؛21(1 (پیاپی 40) ویژه نامه زبان انگلیسی و زبان شناسی):56-67. Available from: https://sid.ir/paper/13334/fa

    IEEE: کپی

    سیدآیت اله رزمجو، “تاثیر آزمون انگلیسی کنکور سراسری بر روش تدریس دبیران مراکز پیش دانشگاهی،” علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، vol. 21، no. 1 (پیاپی 40) ویژه نامه زبان انگلیسی و زبان شناسی، pp. 56–67، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/13334/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button