مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

721
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

763
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل بازاریابی سیاسی شناختی(عصب پایه)

صفحات

 صفحه شروع 417 | صفحه پایان 442

چکیده

 بازاریابی سیاسی به عنوان یکی از علوم اجتماعی, ترکیبی از علوم بازاریابی, علم سیاست وعلوم اجتماعی است. با توجه به این موضوع که بازاریابی سیاسی از رفتارهای موجود در واقعیت امور سیاسی به دانشگاه ها آمده است, و در دانشکده های علوم سیاسی تئوری سازی شده است, بنابراین تئوری های موجود معمولا تنها تبیین کننده واقعیت ها هستند و معمولا لایه های پنهان و عمیق تر این علم در این تئوری ها کمتر مورد توجه قرار گرفته دارد. محقق در این پژوهش ابتدا تئوری های موجود بازاریابی سیاسی را از منظر و دیدگاه خود نقد و سپس اقدام به ارائه یک مدل عصب پایه بازاریابی سیاسی که بر اساس پژوهش بدست آمده است می نماید. نگاه نویسنده در نقد مدلهای بازاریابی بین الملل بر اساس نگاه بازاریابی بوده و بر اساس این نگاه مدلها بررسی شده اند. در نهایت محقق مدل بازاریابی عصب پایه را به عنوان یک مدل کاربردی که بر اساس عملکرد عصب ها و روش کارکرد مغز انسانها شکل گرفته است ارائه می نماید. امدل به دست آمده در این پژوهش در سه سطح ارایه شده است: سطح یک سطح رای دهندگان و رای گیرندگان, سطح دوم سطح محیط نزدیک داخل کشور که شامل رسانه داخلی و قوانیین داخلی است, می باشد و سطح سوم سطح محیط سیاسی خارج کشورکه شامل رسانه های بین المللی و نهاد های سیاسی بین الملل می باشد. در تدوین مدل از روش دلفی استفاده شده است و البته با توجه به اینکه مدل باید آزمون گردد محقق با استفاده از ابزار pls اقدام به آزمون مدل با 384 نفر پاسخگو و به روش پرسشنامه در بخش رای دهندگان نموده است. سایر قسمتهای مدل این پژوهش از روش دلفی مورد آزمون قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، سیدحمید، میرابی، وحیدرضا، رنجبر، محمدحسین، و حسن پور، اسماعیل. (1398). طراحی مدل بازاریابی سیاسی شناختی(عصب پایه). دانش سیاسی، 15(2 (پیاپی 30) )، 417-442. SID. https://sid.ir/paper/134573/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی سیدحمید، میرابی وحیدرضا، رنجبر محمدحسین، حسن پور اسماعیل. طراحی مدل بازاریابی سیاسی شناختی(عصب پایه). دانش سیاسی[Internet]. 1398؛15(2 (پیاپی 30) ):417-442. Available from: https://sid.ir/paper/134573/fa

    IEEE: کپی

    سیدحمید حسینی، وحیدرضا میرابی، محمدحسین رنجبر، و اسماعیل حسن پور، “طراحی مدل بازاریابی سیاسی شناختی(عصب پایه)،” دانش سیاسی، vol. 15، no. 2 (پیاپی 30) ، pp. 417–442، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/134573/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button