مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,382
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

687
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر برنامه های آگاه سازی و تماس اجتماعی بر نگرش دانش آموزان دبیرستانی نسبت به دانش آموزان عقب ماندۀ ذهنی و یکپارچه سازی آموزشی آنان

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 25

چکیده

 پژوهش های اخیر نشان داده است که داشتن تجربه رابطه و تعامل اجتماعی با دانش آموزان استثنایی و دسترسی اطلاعات و آگاهی درباره افراد با نیازهای ویژه, می تواند به نگرش دانش آموزان عادی, نسبت به دانش آموزان استثنایی تاثیر مثبت بر جا گذارد. از این رو, هدف از پژوهش حاضر, بررسی تأثیر برنامه های آگاه سازی و رابطه اجتماعی بر تغییر نگرش دانش آموزان دختر دبیرستانی نسبت به دانش آموزان عقب مانده ذهنی و ضرورت یکپارچه سازی آموزشی آنها است. در این تحقیق, هفتاد و پنج دانش آموز دختر پایه اول دبیرستانی, به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی, از سه دبیرستان, در شهرکرد انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایشی و یک گروه کنترل تقسیم شدند. در مورد گروه آزمایشی اول, ابتدا برنامه آگاه سازی و پس از آن برنامه رابطه اجتماعی اجرا شد. در مورد گروه آزمایشی دوم, فقط برنامه آگاه سازی اجرا گردید و گروه کنترل هیچ برنامه مداخله ای را دریافت نکرد. سپس برای سنجش نگرش افراد مورد مطالعه, مقیاس نگرش به پژوه (1991) به مرحله اجرا در آمد. داده ها با استفاده از روش تحلیل واریانس یک طرفه, مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج به دست آمده نشان داد که تفاوت میانگین های نگرش سه گروه مورد مطالعه, نسبت به دانش آموزان عقب مانده ذهنی معنادار بودند. به طوری که بین میانگین های نگرش گروه آزمایشی اول با گروه کنترل و بین میانگین های نگرش گروه آزمایشی دوم با گروه کنترل تفاوت ها (P<0.001) معنادار بودند. در مقابل, بین میانگین های نگرش گروه آزمایشی دوم (شرکت کنندگان در برنامه آگاه سازی) تفاوت معناداری به دست نیامد. در پایان, مقایسه میانگین های نگرش دانش آموزان دبیرستانی, نسبت به یکپارچه سازی آموزشی دانش آموزان عقب مانده ذهنی, در سه گروه مورد مطالعه, تفاوت معناداری را نشان نداد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    به پژوه، احمد، و فتحی، شهپر. (1381). تاثیر برنامه های آگاه سازی و تماس اجتماعی بر نگرش دانش آموزان دبیرستانی نسبت به دانش آموزان عقب ماند? ذهنی و یکپارچه سازی آموزشی آنان. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 18(2 (پیاپی 36))، 13-25. SID. https://sid.ir/paper/13488/fa

    Vancouver: کپی

    به پژوه احمد، فتحی شهپر. تاثیر برنامه های آگاه سازی و تماس اجتماعی بر نگرش دانش آموزان دبیرستانی نسبت به دانش آموزان عقب ماند? ذهنی و یکپارچه سازی آموزشی آنان. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز[Internet]. 1381؛18(2 (پیاپی 36)):13-25. Available from: https://sid.ir/paper/13488/fa

    IEEE: کپی

    احمد به پژوه، و شهپر فتحی، “تاثیر برنامه های آگاه سازی و تماس اجتماعی بر نگرش دانش آموزان دبیرستانی نسبت به دانش آموزان عقب ماند? ذهنی و یکپارچه سازی آموزشی آنان،” علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، vol. 18، no. 2 (پیاپی 36)، pp. 13–25، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/13488/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button