مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,796
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,622
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی یکپارچه سازی آموزشی در ایران و نگرش والدین دانش آموزان نسبت به این سبک آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 97

چکیده

 یکپارچه سازی آموزشی, به یکی از روش های آموزشی غالب برای گروه های مختلف کودکان استثنایی بدل شده است؛ چرا که در این روش, به نظر می رسد, دانش آموزان کم توان و ناتوان به شکل مناسب تری به حقوق انسانی خود دست می یابند. پژوهش حاضر, به منظور بررسی یکپارچه سازی آموزشی در ایران و عوامل موثر بر نگرش والدین دانش آموزان تلفیقی نسبت به این سبک از آموزش بر روی 204 نفر از والدین دانش آموزان مرزی تلفیقی منطقه 1 و 2 آموزشی شهر اراک به اجرا درآمد. نگرش والدینی که به روش تمام شماری انتخاب شده بودند با استفاده از یک پرسشنامه محقق ساخته مورد بررسی قرار گرفت. روش های آماری مورد استفاده در این تحقیق, عبارت بودند از آزمون معنادار بودن دو نسبت مستقل, ضریب همبستگی و تحلیل واریانس یک راهه. نتایج این تحقیق که از نوع پیمایشی تحلیلی است, نشان داد که نگرش والدین مورد مطالعه نسبت به یکپارچه سازی فرزندان مثبت است و با عواملی همچون سن والدین, تعداد دوستان فرزندان و تحصیلات والدین رابطه مثبت معنادار دارد. امکانات مدرسه و تراکم کلاس ها از جمله مواردی است که والدین از وضعیت آنها ناخرسندند. عدم استفاده دانش آموزان مرزی از آموزش های انفرادی و نبود کلاس های فوق برنامه از محدودیت های مدارس مجری طرح مذکور هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ارجمندنیا، علی اکبر، و غیاثی ندوشن، سعید. (1388). بررسی یکپارچه سازی آموزشی در ایران و نگرش والدین دانش آموزان نسبت به این سبک آموزشی. پژوهش در نظام های آموزشی، 3(7)، 85-97. SID. https://sid.ir/paper/137629/fa

    Vancouver: کپی

    ارجمندنیا علی اکبر، غیاثی ندوشن سعید. بررسی یکپارچه سازی آموزشی در ایران و نگرش والدین دانش آموزان نسبت به این سبک آموزشی. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1388؛3(7):85-97. Available from: https://sid.ir/paper/137629/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر ارجمندنیا، و سعید غیاثی ندوشن، “بررسی یکپارچه سازی آموزشی در ایران و نگرش والدین دانش آموزان نسبت به این سبک آموزشی،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 3، no. 7، pp. 85–97، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/137629/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button