مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,009
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

903
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش دانشجویان پرستاری نسبت به کدهای اخلاق، التزام به اخلاق در مراقبت و عدم صداقت علمی در دانشکده علوم پزشکی آبادان سال 1395

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 64

چکیده

 اخلاق در مراقبت, هسته مرکزی ارزش های پرستاری است و مفهومی مبنایی در حرفه پرستاری به شمار می رود و از آن جا که نوع نگرش نسبت به آن می تواند کیفیت مراقبت از بیمار را تحت تاثیر قرار دهد, این پژوهش توصیفی-تحلیلی با هدف تعیین نگرش دانشجویان پرستاری نسبت به کدهای اخلاق پرستاری, التزام به اخلاق در مراقبت و عدم صداقت علمی طی نمونه گیری سرشماری میان 150 دانشجوی پرستاری دانشکده علوم پزشکی آبادان در سال 1395 انجام شده است. پس از اخذ رضایت آگاهانه, پرسشنامه طراحی شده توسط McCrink در سه بخش: 1) اطلاعات دموگرافیک 2) نگرش نسبت به کدهای اخلاق, التزام به اخلاق و رفتارهای خنثی کننده, 3) نگرش نسبت به عدم صداقت علمی توسط دانشجویان تکمیل شد. آمار توصیفی, آزمون Chi-Square و ضریب همبستگی Pearson در نرم افزار SPSS نسخه 21 جهت آنالیز داده ها استفاده شد. نتایج نشان داد که بیش ترین نگرش مثبت دانشجویان نسبت به کدهای اخلاق پرستاری و التزام به اخلاق در مراقبت بود و بیش ترین نگرش منفی نسبت به رفتارهای خنثی کننده بود. کم تر از نیمی از شرکت کنندگان نسبت به عدم صداقت علمی نگرش منفی داشتند و حدود 40 درصد از دانشجویان وجود عدم صداقت علمی در همکلاسی ها را گزارش کردند. کدهای اخلاق که از ارزش های اخلاقی در کلاس درس و بالین است باید به عنوان اجزا اصلی برنامه های آموزشی مورد توجه قرار گیرد و از بدو ورود آموزش داده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسکندری سبزی، حکیمه، حیدری، مریم، نظارات، شهرزاد، موسوی، مهسا، حریزاوی، محمدامین، و زاهدی، عاطفه. (1395). نگرش دانشجویان پرستاری نسبت به کدهای اخلاق, التزام به اخلاق در مراقبت و عدم صداقت علمی در دانشکده علوم پزشکی آبادان سال 1395. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، 9(3)، 55-64. SID. https://sid.ir/paper/135430/fa

    Vancouver: کپی

    اسکندری سبزی حکیمه، حیدری مریم، نظارات شهرزاد، موسوی مهسا، حریزاوی محمدامین، زاهدی عاطفه. نگرش دانشجویان پرستاری نسبت به کدهای اخلاق, التزام به اخلاق در مراقبت و عدم صداقت علمی در دانشکده علوم پزشکی آبادان سال 1395. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی[Internet]. 1395؛9(3):55-64. Available from: https://sid.ir/paper/135430/fa

    IEEE: کپی

    حکیمه اسکندری سبزی، مریم حیدری، شهرزاد نظارات، مهسا موسوی، محمدامین حریزاوی، و عاطفه زاهدی، “نگرش دانشجویان پرستاری نسبت به کدهای اخلاق, التزام به اخلاق در مراقبت و عدم صداقت علمی در دانشکده علوم پزشکی آبادان سال 1395،” مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، vol. 9، no. 3، pp. 55–64، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135430/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button