مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

482
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

693
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهبود استحکام خستگی پایه دسته موتور آلومینومی با استفاده از آزمون خستگی تجمعی و شبیه سازی عددی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 37

چکیده

پایه دسته موتور یکی از قطعات حساس برای اتصال موتور به خودرو بحساب می آید که عموما به روش ریختگی تولید می شود و واماندگی آن می تواند خطرات جبران ناپذیری بوجود آورد. در شرایط کارکرد خودرو, پایه دسته موتور تحت بارگذاری نوسانی قرار می گیرد و فرایند تولید و عیوب ناشی از عدم مهار متغیرهای ریختگی و شکل هندسی آن می تواند بر عمر خستگی آن تاثیرگذار باشد. در این پژوهش حد دوام خستگی پرچرخه پایه دسته موتور به روش تجربی مورد ارزیابی قرار گرفت. بر اساس آزمون های لوکاتی-پلکانی خستگی حد دوام با استفاده از تجمیع آثار خستگی در سری آزمون های اول 1. 24 برابر نیروی اعمالی با پراکندگی 0. 07 برابر نیروی اعمالی در خودرو بدست آمد که شرایط کارکرد ایمنی را برای قطعه پیش بینی نمی کرد. بنابراین برای تعیین نواحی بحرانی و بهبود شکل هندسی, شبیه سازی اجزاء محدود انجام شد. محل های شروع و رشد ترک در آزمون های خستگی به خوبی با نواحی بحرانی تعیین شده در نتایج اجزاء محدود هم پوشانی داشتند. پس از بهبود شکل هندسی پایه دسته موتور و رفع ایرادها تولید, آزمون های تجربی برای بررسی افزایش حد دوام خستگی مجددا انجام گرفت. نتایج نشان دهنده بهبود حد دوام خستگی تا 1. 33 برابر نیروی اعمالی با پراکندگی 0. 06 برابر نیروی اعمالی بود که عملکرد ایمن را در کارکرد خودرو ارایه می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی کلارده، شهاب، حسینی، سیدوحید، و صادقی، عبدالرضا. (1398). بهبود استحکام خستگی پایه دسته موتور آلومینومی با استفاده از آزمون خستگی تجمعی و شبیه سازی عددی. تحقیقات موتور، -(55 )، 29-37. SID. https://sid.ir/paper/135635/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی کلارده شهاب، حسینی سیدوحید، صادقی عبدالرضا. بهبود استحکام خستگی پایه دسته موتور آلومینومی با استفاده از آزمون خستگی تجمعی و شبیه سازی عددی. تحقیقات موتور[Internet]. 1398؛-(55 ):29-37. Available from: https://sid.ir/paper/135635/fa

    IEEE: کپی

    شهاب مرادی کلارده، سیدوحید حسینی، و عبدالرضا صادقی، “بهبود استحکام خستگی پایه دسته موتور آلومینومی با استفاده از آزمون خستگی تجمعی و شبیه سازی عددی،” تحقیقات موتور، vol. -، no. 55 ، pp. 29–37، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135635/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button