مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

26
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

8
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شبکه های اجتماعی و مدیریت رفتار جامعه با تأکید بر عملکرد این شبکه ها در انتخابات 2016 و 2020 آمریکا از دیدگاه صاحب نظران

صفحات

 صفحه شروع 237 | صفحه پایان 259

چکیده

 در سال های اخیر برخی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی, مسائل و مشکلات جدیدی را در مورد وضعیت مشارکت سیاسی شهروندان در انتخابات پدید آورده اند. در این میان نقش شبکه های اجتماعی آنلاین و مجازی, برجستگی ویژه ای دارد. این شبکه ها با در دست گرفتن افکار عمومی و تهییج کنترل و هدایت آن, نقشی جدی در عرصه قدرت سیاسی و اجتماعی بازی کرده اند. تاجایی که حتی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در سال های 2016 و 2020 نیز مصون از آنها نبوده است. براین اساس پژوهش حاضر با هدف شناخت الگوی شبکه های اجتماعی در مدیریت رفتار انتخاباتی 2016 و 2020 آمریکا از دیدگاه صاحب نظران نگارش شده و برای رسیدن به این هدف از روش گراندد تئوری استفاده شده است. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که از مجموع 445 کد مستخرج از مصاحبه ها, مهم ترین مقولات به ترتیب عبارتند از: ویژگی شبکه های اجتماعی با 64 کد, مکانیسم تاثیرگذاری با 62 کد و منابع قدرت شبکه های اجتماعی با 48 کد. ماحصل نظریه مبنایی, رویکردی جدید است که از ویژگی های مقوله های بالا تشکیل شده است. این رویکرد مبتنی بر رویکرد «عدم عقلانیت عقلانیت شبکه های اجتماعی» است. این رویکرد دارای ویژگی هایی از قبیل: دموکراتیک تر شدن سیاست ها و مردم, پر رنگ بودن نقش بخش تولید محتوا توسط کاربران, پرهیز از جهت دهی به افکار عمومی, اطلاع رسانی سریع, استفاده از سرمایه های بخش نخبگان و خبرگان, جریان از پایین به بالا, پرهیز از بکارگیری الگوریت های شناسایی رفتار, پاسخگو بودن و مشارکت فعالانه مردمی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button