مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

30
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

11
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آگاهی معلمان ابتدایی آموزش و پرورش کودکان استثنایی شهر اصفهان از مدیریت اورژانسی اوالژن

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 77

چکیده

 1سابقه و هدف: اوالژن یکی از جدی ترین تروماهای دندانی است. از آنجایی که کودکان بیشترین زمان خود را پس از خانه در مدرسه میگذرانند, آگاهی معلم مدرسه از مدیریت اورژانس های دندانی در پیش آگهی دندان تاثیر خواهد داشت. هدف از این مطالعه بررسی آگاهی معلمان ابتدایی آموزش و پرورش کودکان استثنایی شهر اصفهان از مدیریت اورژانسی اوالژن بود. مواد و روشها: در این مطالعه تحلیلی مقطعی, پرسشنامه ای استاندارد به کل معلمان ابتدایی آموزش و پرورش استثنایی شهر اصفهان که به روش سرشماری انتخاب شدند, داده و اطلاعات جمع آوری شد. داده ها توسط آزمون های ANOVA و T-Test تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: 3/3% از معلمان آگاهی بسیار پایین, 60% آگاهی پایین, 3/32% آگاهی متوسط, 3/3% آگاهی بالاو1/1%آگاهی بسیار بالا از مدیریت اورژانس اوالژن داشتند. بین آگاهی معلمان و سن(034/0  (P=, سابقه شرکت در دوره کمک های اولیه (0/038=p) دوره های شامل اورژانس دندانپزشکی0/010=P و تجربه قبلی برخورد با ترومای اوالژن(0/007=p ) ارتباط مستقیم وجود داشت. اما بین میزان آگاهی و جنس(0/139=P, میزان تحصیلات(0/302=P, سابقه تدریس(0/975=P ارتباطی یافت نشد. نتیجه گیری: بیش از نیمی از معلمان آموزش و پرورش استثنایی اصفهان آگاهی کمتر از متوسط از مدیریت اورژانس اوالژن داشتند و بیش تر آنان در دوره آموزشی مناسبی برای مدیریت اوالژن  شرکت نکرده بودند. بنابراین لازم است برنامه ریزی هایی جهت افزایش آگاهی معلمان مدارس استثنایی انجام پذیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button