مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

44
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

18
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر سواد رسانه ای مخاطبان در مقابله با اخبار جعلی از نظر خبرگان

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 165

چکیده

 در این مطالعه به بررسی تاثیر سواد رسانه ای مخاطبان در مقابله با اخبار جعلی از نظر خبرگان پرداخته شده است. روش تحقیق کاربردی از نوع کیفی بوده و برای انجام تحقیق از مصاحبه عمیق با خبرگان تحقیق شامل اساتید دانشگاهی, کارشناسان و متخصصان حوزه رسانه و اصحاب رسانه استفاده شده است. ابزار تحقیق مصاحبه نیمه ساختمند بوده و جامعه آماری تحقیق سه دسته بودند شامل: اساتید دانشگاهی, کارشناسان و متخصصان حوزه رسانه و اصحاب رسانه. دلیل انتخاب این سه گروه, استفاده از تجارب تمامی اقشار مسلط بر موضوع تحقیق است تا از تمامی زوایا به مفهوم مورد نظر تحقیق پرداخته شود. روش نمونه گیری تحقیق روش گلوله برفی بود و تعداد نمونه ها بر اساس قاعده رسیدن به حد اشباع نظری تعیین شد. بر این اساس تعداد 11 مصاحبه انجام شد. پس از جمع آوری متن مصاحبه ها و تحلیل دقیق تجارب خبرگان, از روش پدیدارشناسی توصیفی و بر اساس رویکرد هوسرلی برای تحلیل داده های حاصل از مصاحبه ها استفاده شد. طبق نتایج تحقیق کدهای استخراج شده از مصاحبه خبرگان به سه گروه تقسیم بندی شدند که عبارت بودند از: 1) سواد مربوط به ماهیت و هدف خبر, 2) سواد مربوط به مخاطب, 3) سواد مربوط به منتشرکننده خبر.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button