مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

28
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی نظارت آموزشی بر عملکرد دانشجویان پرستاری: یک مرور روایتی

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 79

چکیده

 1 مقدمه: نظارت آموزشی در پرستاری یکی از جنبه­های اساسی توسعه حرفه­ای و تضمین کیفیت آموزش پرستاری است. هدف از این مقاله, بررسی اثربخشی نظارت آموزشی بر عملکرد دانشجویان پرستاری است تا تحقیقات و عملکرد آتی را راهنمایی کند. روش کار: مطالعه حاضر به روش مرور روایتی روی پژوهش­های انجام شده در زمینه اثربخشی نظارت آموزشی بر عملکرد دانشجویان پرستاری انجام شد. جستجوی مقالات فارسی با کلید واژه­های نظارت, آموزش, دانشجو و پرستار, نظارت بالینی در پایگاه­های داده معتبر فارسی مگیران(Magiran) و موتور جستجوی گوگل اسکولار از سال 1380 تا 1402 و جستجوی مقالات انگلیسی با کلید واژه­های, *Nurs,Supervision , Education,Clinical Mentoring , Medical Field Study, Clinical Practicum در پایگاه­های داده معتبر انگلیسی PubMed,Science Direct ,Cochrane Library  از 1940 تا سال 2023 انجام شد. در پایان 7 مقاله(4 فارسی و 3 انگلیسی) هم­راستا با اهداف این مطالعه انتخاب و  مورد تحلیل قرار گرفت. یافته­ها: یافته­های این پژوهش نشان داد طراحی دوره­های آموزش بالینی بر اساس الگوی نظارت و راهنمایی بالینی می­تواند منجر به ارتقاء مهارت­های بین­فردی, حرفه­ای و ارتباطی همچنین در مهارت­های بالینی از قبیل تشخیص و کاربرد داروهای مورد استفاده, آموزش به بیمار و همراهان, رعایت نکات ایمنی در ایزولاسیون مستقیم و معکوس, رعایت اصول صحیح پانسمان و نمونه­گیری, رگ­گیری, مشارکت تیمی, پیشگیری از عفونت, رعایت نکات ایمنی و بکا­رگیری فرآیند پرستاری, آموزش به بیمار و بستگان شود. البته رفتارهای توهین­آمیز ناظران بالینی جز تجارب منفی دانشجویان پرستاری است و نیاز است دانشجویان حمایت­هایی را از جانب ناظران بالینی دریافت کنند. نتیجه ­گیری: این مطالعه نشان داد که نظارت آموزشی بر عملکرد دانشجویان پرستاری موثر است, اما پیشنهاد می شود که مطالعات شبه­کارآزمایی بیشتری در زمینه نظارت آموزشی و عملکرد دانشجویان پرستاری انجام شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button