مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

40
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

20
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شایستگی ارائه شفاهی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال 1402

صفحات

 صفحه شروع 526 | صفحه پایان 537

چکیده

 1زمینه و هدف مهارت های ارتباط شفاهی نقش مهمی در موفقیت فردی, تحصیلی و حرفه ای افراد دارند و رایج ترین روش ارزیابی فعالیت آموزشی در بیشتر مراکز علمی هستند. هدف مطالعه حاضر, تعیین شایستگی ارائه شفاهی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بود. روش بررسی این پژوهش یک مطالعه توصیفی مقطعی است که در سال 1402 انجام شد. 274 دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به روش نمونه گیری در دسترس وارد پژوهش شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسش نامه اطلاعات جمعیت شناختی و مقیاس ارزیابی ارائه شفاهی بود. تجزیه وتحلیل داده ها پس از ورود به نرم افزار SPSS نسخه 20, با استفاده از آزمون های تی مستقل و آنالیز واریانس یک طرفه صورت گرفت. یافته ها میانگین نمره کل شایستگی ارائه شفاهی برابر با 7/75±58/81 بود. میانگین نمره شایستگی در بعد دقت در محتوا 0/348±4/01, در بعد ارتباط مؤثر 0/658±3/72 و در بعد وضوح در گفتار 0/673±4/02 بود. نمره شایستگی در ارائه شفاهی در دانشجویان فارس زبان نسبت به دانشجویان آذری زبان بالاتر بود. همچنین دانشجویان با سابقه ارائه بیشتر و مطالعه کتاب های سخنوری میانگین نمرات بالاتری کسب کردند. نتیجه گیری باتوجه به اهمیت ارائه های شفاهی برای پرستاران به عنوان یک مهارت مفید و ضروری و تأثیر آن بر کیفیت ارتباطات و ارائه شفاهی در محیط کاری آینده, ارتقا, رهبری و توسعه فردی, توصیه می شود اساتید پرستاری و نظام آموزشی فرصت مناسب یادگیری و ارتقای این مهارت را در دوران دانشجویی بیشتر موردتوجه قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button