مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

20
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

6
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر منتورینگ و پورتفولیو بر نمرات علوم تشریح اسکلتی عضلانی دانشجویان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 33

چکیده

 1  مقدمه: منتورینگ در حرفه های پزشکی معرفی شده است. بااین حال, منتورینگ رسمی برای دانشجویان پزشکی تا اواخر دهه ی 1990 توسعه نیافت. این مطالعه با هدف مشخص کردن تأثیر منتورینگ به تنهایی و همراه با پورتفولیو در بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان انجام شده است. روش کار: این مطالعه پژوهشی موردشاهدی است. گروه مورد در این مطالعه دانشجویان ترم اول پزشکی عمومی بودند که در درس علوم تشریح اسکلتی عضلانی مداخله ی استفاده از برنامه ی منتورنگ و استفاده از پورتفولیوی الکترونیک برای آن ها اجرا شده بود. گروه شاهد در این مطالعه دانشجویان پزشکی عمومی ورودی 1400 بودند که برنامه ی منتورینگ برای آن ها اجرا نشده بود. دانشجویان منتور در این تحقیق دانشجویان ترم سه بودند. برنامه در طی یک ترم برای دانشجویان اجرا شد و نتایج با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ی 20 تجزیه وتحلیل شد. یافته ها:  نتایج نشان داد که منتورینگ در سطح نمرات پایان ترم مؤثر است؛ به طوری که تفاوت معنا­داری بین نمرات پایان­ترم دو گروه شاهد و مورد وجود دارد. نمرات میان ترم تفاوت معناداری نداشت. همچنین, نتایج نشان داد که تفاوت معناداری بین شش گروه دانشجویان منتی, که سه گروه از منتور به تنهایی و سه گروه از منتور به علاوه ی پورتفولیوی الکترونیک بهره مند بودند, وجود ندارد. نتایج: یافته های پژوهش حاضر تأیید می­کند که بهره گیری از منتورینگ موجب افزایش سطح نمرات در گروه مورد شده است. استفاده از روش منتورشیپ موجب ارتقای دانش دانشجویان می­شود. این روش برمبنای آموزش دانشجومحوری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button