مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

22
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر یادگیری الکترونیک بر رضایت، اشتیاق و تعامل دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری در مبحث سالمندی

صفحات

 صفحه شروع 34 | صفحه پایان 42

چکیده

 1مقدمه: تغییرات سریع علم و فناوری چندین رویکرد جدید آموزشی مبتنی بر رایانه را به عرصه ی آموزش پرستاری معرفی کرده است. یکی از این روش های آموزشی یادگیری ترکیبی با استفاده از محتوای الکترونیکی است. مطالعه ی حاضر با هدف استفاده از یادگیری ترکیبی با محتوای تولیدشده از استوری لاین  برای بررسی دانش, اشتیاق و تعامل دانشجویان پرستاری راجع به واکسیناسیون طراحی شده است. روش کار: این مطالعه درباره ی دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری سالمندی ترم سوم دانشگاه علوم پزشکی ایلام انجام شد. یک درس از دوره ی ساختارها و سیستم مراقبت سالمندی به شیوه ی یادگیری ترکیبی ویژه ی دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری سالمندی طراحی و اجرا شد. برگزاری این دوره بر اساس مدل طراحی آموزشی ADDIE, که شامل پنج مرحله ی تحلیل, طراحی, تهیه, اجرا و ارزشیابی است, انجام شد. محتوای دوره شامل 3 جلسه ی شیوه ی یادگیری الکترونیک بود که با استفاده از نرم افزار استوری لاین با خروجی HTML ساخته شده بود. محتواهای آموزشی در قالب محتوای استوری لاین در پلتفرم نوید و سما لایو تعریف و بارگذاری شد. در جلسه ی پایانی, میزان تعامل و اشتیاق دانشجویان به دوره ی گذرانده شده توسط پرسش نامه ی Exit Survey  سنجیده شد. میزان رضایت دانشجویان از روش تدریس ارائه شده در جلسه ی پایانی توسط ابزار مقایسه ی بصری سنجیده شد. در نهایت, میزان رضایت, علاقه و تعامل دانشجویان به این روش تدریس ارزیابی شد. نتایج: نتایج مطالعه ی حاضر نشان داد که میانگین  کلی متغیر اشتیاق برابر با 02/4 می باشد میانگین متغیر اشتیاق برابر با 31/4 است.  میزان رضایت دانشجویان با استفاده از مقیاسی بصری سنجیده شد و میانگینی برابر با 76/8 (35/1SD=) را نشان داد.  به منظور بررسی های بیشتر, تست آماری One sample t-test برای مقایسه ی میانگین هر مورد با عدد حد وسط (5/2) انجام شد که نتایج آن نشان داد میانگین هر سه متغیر رضایت, تعامل و اشتیاق به طور معناداری بالاتر از میزان متوسط است.  نتیجه­گیری: استفاده از یادگیری الکترونیک در تدریس درس ساختارها و سیستم مراقبت سالمندی ویژه ی دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری سالمندی همراه با رضایت بالا, تعامل بیشتر و علاقه ی دانشجویان به کلاس درس همراه بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button