مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

891
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر مربیگری شناختی رفتاری بر کمال گرایی منفی و خود ناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 110

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر مربیگری شناختی رفتاری بر کمال گرایی منفی و خود ناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی انجام شد. طرح پژوهش, نیمه تجربی و از نوع پیش آزمون, پس آزمون و گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان متوسطه شهر سمنان تشکیل می دادند که از میان آن ها تعداد 56 نفر با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای به عنوان نمونه انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایش تحت 8 جلسه آموزش روانی با برنامه مربیگری شناختی رفتاری قرار گرفت. فرایند جمع آوری داده ها در مرحله پیش آزمون و پس آزمون با خرده-مقیاس کمال گرایی منفی تری شورت و همکاران (1995) و مقیاس خود ناتوان سازی جونز و رودوالت (1982) برای همه شرکت کنندگان در دو گروه انجام گرفت. داده های جمع آوری شده از طریق تحلیل کوواریانس س مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که بین کمال گرایی منفی و خود ناتوان سازی گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل تفاوت معناداری وجود دارد و مربیگری شناختی-رفتاری به طور قابل توجهی, کمال گرایی منفی و خود ناتوان سازی دانش آموزان را کاهش می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقوایی نیا، علی، رحیمیان بوگر، اسحق، و کرانی، مهدی. (1398). تأثیر مربیگری شناختی رفتاری بر کمال گرایی منفی و خود ناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان. پژوهش در نظام های آموزشی، 13(46 )، 95-110. SID. https://sid.ir/paper/137469/fa

    Vancouver: کپی

    تقوایی نیا علی، رحیمیان بوگر اسحق، کرانی مهدی. تأثیر مربیگری شناختی رفتاری بر کمال گرایی منفی و خود ناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1398؛13(46 ):95-110. Available from: https://sid.ir/paper/137469/fa

    IEEE: کپی

    علی تقوایی نیا، اسحق رحیمیان بوگر، و مهدی کرانی، “تأثیر مربیگری شناختی رفتاری بر کمال گرایی منفی و خود ناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 13، no. 46 ، pp. 95–110، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/137469/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button