مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,667
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

814
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی و برونی درون ـ دانشگاهی گروه آموزشی فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 73

چکیده

 سازوکار ارزشیابی وسیله ای است که بدون استفاده از آن, فعالیت های آموزشی صرفا «رها کردن تیر در تاریکی» خواهد بود؛ در واقع, استفاده از آن, آگاهی از کژی ها, کاستی ها و نواقص نظام را به دنبال خواهد داشت. این سازوکار به دو صورت درونی و برونی انجام می گیرد. این تحقیق, از نوع کاربردی و روش تحقیق آن توصیفی ـ تحلیلی است و هدف از انجام پژوهش حاضر, ارزیابی درونی و برونی درون ـ دانشگاهی گروه آموزشی فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران است. در انجام آن, از ابزارهای کمی (پرسشنامه) و کیفی (مصاحبه و مشاهده) بهره گرفته شده است. جامعه مورد مطالعه شامل پنج زیرجامعه: مدیران گروه (فعلی و قبلی), اعضای هیات علمی (5 عضو), دانشجویان (24 دانشجوی کارشناسی ارشد و 11 دانشجوی دکترا), دانش-آموختگان (24 دانش آموخته با مدرک کارشناسی ارشد و 16 دانش آموخته با مدرک دکترا) و کارفرمایان (25 کارفرما) است که با توجه به کوچک بودن جامعه مورد مطالعه و برای بررسی عمیق آن, سرشماری کامل انجام گرفته است. نتایج به دست آمده نشان می دهد, میزان مطلوبیت عوامل شش گانه مورد ارزیابی در هر دو مرحله با یکدیگر مطابقت دارند؛ بنابراین, ارزیابی برونی درون ـ دانشگاهی, نتایج ارزیابی درونی را تایید می کند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بازرگان، عباس، رحیمی، محسن، و محمدی، رضا. (1387). ارزیابی درونی و برونی درون دانشگاهی گروه آموزشی فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران. پژوهش در نظام های آموزشی، 2(5)، 49-73. SID. https://sid.ir/paper/137513/fa

Vancouver: کپی

بازرگان عباس، رحیمی محسن، محمدی رضا. ارزیابی درونی و برونی درون دانشگاهی گروه آموزشی فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1387؛2(5):49-73. Available from: https://sid.ir/paper/137513/fa

IEEE: کپی

عباس بازرگان، محسن رحیمی، و رضا محمدی، “ارزیابی درونی و برونی درون دانشگاهی گروه آموزشی فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 2، no. 5، pp. 49–73، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/137513/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button