مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

908
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

891
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش راهبردهای دقیق خوانی بر درک مطلب، و اضطراب امتحان دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 173

چکیده

 در این مطالعه, به بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای دقیق خوانی بر درک مطلب و اضطراب امتحان دانش آموزان پرداخته شده است. روش پژوهش, از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه ی آماری پژوهش دانش آموزان دختر منطقه ی 5 تهران بودند که در سال تحصیلی 96-1395 در پایه ی هشتم تحصیل می کردند و با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب و به روش تصادفی در 2 گروه آزمایش و 2 گروه کنترل (مجموعاً چهار گروه) جایگزین شدند. در پیش آزمون و پس آزمون آزمودنی ها, با استفاده از آزمون محقق ساختة درک مطلب و پرسشنامه ی اضطراب امتحان فریدبن(1997) مورد ارزیابی قرار گرفتند. به گروه های آزمایشی در 8 جلسه فنون اساسی دقیق خوانی آموزش داده شد. در حالی که, در این مدت, گروه های کنترل این آموزش ها را دریافت نکردند. نتایج پژوهش با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد که در نتیجه ی آموزش دقیق خوانی, اختلاف معنی دار در درک مطلب و اضطراب امتحان در گروه های آزمایش نسبت به گروه های کنترل در پیش آزمون و پس آزمون وجود دارد(05/0>P). بنابراین, آموزش دقیق خوانی می تواند نمرات درک مطلب را افزایش دهد و اثر کاهشی در میزان اضطراب امتحان دانش آموزان داشته باشد. به دلیل سودمند بودن دقیق خوانی, می توان از آن به عنوان یک روش مطالعه در مدارس استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حامدی، بهارک، سیف، علی اکبر، و کیامنش، علیرضا. (1396). اثربخشی آموزش راهبردهای دقیق خوانی بر درک مطلب, و اضطراب امتحان دانش آموزان. پژوهش در نظام های آموزشی، 11(39 )، 155-173. SID. https://sid.ir/paper/137592/fa

    Vancouver: کپی

    حامدی بهارک، سیف علی اکبر، کیامنش علیرضا. اثربخشی آموزش راهبردهای دقیق خوانی بر درک مطلب, و اضطراب امتحان دانش آموزان. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1396؛11(39 ):155-173. Available from: https://sid.ir/paper/137592/fa

    IEEE: کپی

    بهارک حامدی، علی اکبر سیف، و علیرضا کیامنش، “اثربخشی آموزش راهبردهای دقیق خوانی بر درک مطلب, و اضطراب امتحان دانش آموزان،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 11، no. 39 ، pp. 155–173، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/137592/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button