مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,397
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

904
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش دانشجویان پرستاری به بیماری های روان

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 21

چکیده

 مقدمه: نگرش ها در هدایت رفتار انسان ها به سوی اهداف, آگاهی از پیامدهای آن و پردازش موثر اطلاعات پیچیده درباره محیط زندگی نقش بسزایی دارند آمادگی افراد برای پذیرش و حمایت از بیماران روانی نیز به مقدار قابل توجهی در بازگشت موفق بیماران به جامعه تاثیر دارد. این مطالعه با هدف بررسی نگرش دانشجویان پرستاری به بیماری های روان انجام گرفت.روش: در یک مـطالعه توصیفی- تحلیلی 153 نفـر دانشجوی پـرستاری دانشکده پرستاری و مامایی تبریز در نیمسال دوم سال تحصیلی 1386-1387 (کل جامعه پژوهش) انتخاب شدند. ابـزار گردآوری داده ها شامل دو بخش مشخصات دموگرافیک و پرسشنامه 34 سوالی نگرش نسبت به بیماری های روان (OMI) بود. تجزیه و تحلیل داده ها در نرم افزار SPSS v. 11.5 انجام گرفت.یافته ها: یافته های این پژوهش نشان داد که میانگین نمره کلی نگرش دانشجویان نسبت به بیماری های روان بالاتر از میانگین آزمون بوده و درکل نگرش دانشجویان نسبت به بیماری های روان مثبت بود (13.18±117.44). آزمون آماری آنالیز واریانس یک طرفه میانگین نمره کل دانشجویان پرستاری در مورد نگرش نسبت به بیماری های روان را بر حسب سال های مختلف تحصیلی معنادار نشان داد (p=0.001 و F=6.69) .در کل دانشجویان پـرستاری اعـتقاد کمتری به جداسازی, اعمال یک سری اقدامات محدودکننده و شرم آور بودن و پنهان نگه داشتن وجود این بیماری ها و اعتقاد بیشتری به همدلی و مهربانی, پیشرفت روند درمان و وجود یک سری رفتارهای کلیشه ای و منفی در این بیماران داشتند.نتیجه گیری: اگر چه یافته ها نشان داده است نگرش مثبت دانشجویان بالاتر از میانگین بوده ولی با توجه به میزان نگرش منفی خصوصا در ابعاد داشتن تفکر قالبی در مورد این بیماری ها, لزوم توجه بیشتر مربیان روان پرستاری و گنجاندن بحث های عمیق تر در مورد شناسایی ریشه های این نگرش ها و اصلاح آن در قالب برنامه های آموزشی وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نامدار، حسین، ارشدی بستان آباد، محمد، ابراهیمی، حسین، و صاحبی حق، محمدحسن. (1387). نگرش دانشجویان پرستاری به بیماری های روان. پژوهش پرستاری، 3(10-11)، 15-21. SID. https://sid.ir/paper/138342/fa

    Vancouver: کپی

    نامدار حسین، ارشدی بستان آباد محمد، ابراهیمی حسین، صاحبی حق محمدحسن. نگرش دانشجویان پرستاری به بیماری های روان. پژوهش پرستاری[Internet]. 1387؛3(10-11):15-21. Available from: https://sid.ir/paper/138342/fa

    IEEE: کپی

    حسین نامدار، محمد ارشدی بستان آباد، حسین ابراهیمی، و محمدحسن صاحبی حق، “نگرش دانشجویان پرستاری به بیماری های روان،” پژوهش پرستاری، vol. 3، no. 10-11، pp. 15–21، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138342/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button