مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,995
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,668
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نوگرایی و آموزش و پرورش در جهان اسلام

صفحات

 صفحه شروع 209 | صفحه پایان 232

چکیده

 این مقاله به بررسی نوگرایی در جوامع اسلامی و آموزش و پرورش آنها می پردازد. در دو سده اخیر نوگرایی تمامی ابعاد زندگی مسلمانان را تحت تأثیر قرار داده است. یکی از نتایج این نوگرایی بحران هویت بود. در رویارویی با نوگرایی, سنت گرایان آن را نفی نمودند, در حالی که نسل های جوان به صورت افراطی به آن روی آوردند. اینک ما می دانیم که هیچ یک از این دو رویکرد نمی تواند مناسب باشد. رویکرد سومی نیز در جهان اسلام.به وجود آمد که خواهان تلفیق میان جنبه های مثبت تمدن مدرن با ارزش های اسلامی بود. در حال حاضر یکی از مهمترین وظایف نظام آموزشی در جوامع اسلامی حل مشکل هویت است. برای اناجم این کار, مدارس ما باید سه کار را انجام دهند: الف) جنبه های مثبت و منفی نو گرایی را معرفی نمایند, ب) شناختی درست و پویا از میراث اسلامی ارائه کنند, ج) الگوی اسلامی مناسبی را فراهم سازند که نیازهای انسان مدرن را برآورد. این مقاله با تأکید بر رویکرد سوّم به بررسی سیمای کلّی نظام های آموزشی جوامع اسلامی در دوران مدرن می پردازد.  

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صفارحیدری، حجت. (1381). نوگرایی و آموزش و پرورش در جهان اسلام . علوم انسانی الزهرا، 12(42)، 209-232. SID. https://sid.ir/paper/13895/fa

Vancouver: کپی

صفارحیدری حجت. نوگرایی و آموزش و پرورش در جهان اسلام . علوم انسانی الزهرا[Internet]. 1381؛12(42):209-232. Available from: https://sid.ir/paper/13895/fa

IEEE: کپی

حجت صفارحیدری، “نوگرایی و آموزش و پرورش در جهان اسلام ،” علوم انسانی الزهرا، vol. 12، no. 42، pp. 209–232، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/13895/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button