مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,958
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش همایندها در زبان بینابین زبان آموزان ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 23

چکیده

 تسلط بر واژگان یک زبان, از ضروریات اکتساب زبان دوم است. داشتن یک واژه اطلاع از ترکیبات احتمالی آن واژه با واژگان دیگر را نیز ایجاب می کند. چنین ترکیباتی همایندها نامیده می شوند. همایندها در زبان های گوناگون متفاوت هستند و تشخیص صحیح آنها حتی در زبان مادری نیز دشوار می باشد. بررسی همایندها به طور اخص در زبان شناسی نوین نادیده گرفته شده و کمتر مورد کاوش و بررسی قرار گرفته است.تحقیق حاضر با این باور که مطالعه و بررسی بیشتر همایندها, یادگیری و آموزش زبان انگلیسی را بهبود می بخشد. انجام شده است و به همین علت پرسش های زیر مدنظر بوده اند:1- آیا خطا در مورد همایندها یک خطای متداول در زبان بینابینی زبان آموزان ایرانی است؟2- آیا دانش کلی زبان آموزان در زبان انگلیسی با خطای آنان در خصوص همایندها به طور نظامند مرتبط می باشد؟3- آیا کلیه انواع همایندها به یک میزان برای زبان آموزان دشوار است؟4- آیا همانند متشکل از صفت و اسم مشکل تر از سایر انواع همایندها نیست؟برای یافتن پاسخی مناسب به این سوالات, تحقیقی با شرکت صد نفر زبان آموز صورت گرفت, تجزیه و تحلیل یافته ها, فرضیه های زیر را به اثبات رساند:1- خطا در مورد همایندها به واقع یک خطای متداول در میان زبان آموزان ایرانی است.2- دانش عمومی زبان آموزان در انگلیسی با اطلاعات آنها در مورد همایندها از همبستگی مثبت برخوردار است.3- میزان دشواری همایندها برای زبان آموزان یکسان نیست.4- همایندها متشکل از صفت و اسم از سایر همایندها برای زبان آموزان مشکل تر است از آنجا که بر اساس تحقیق حاضر همایندها برای زبان آموزان مشکل آفرین در یادگیری زبان هستند و میزان خطا در مورد آنها بین زبان آموزان زیاد است, پیشنهاد می شود که این مبحث در قالب مواد درسی, تمرینات و آزمون ها در برنامه آموزشی قرار گیرد.یافته های تحقیق حاضر می تواند رهنمودهایی در این خصوص که کدام یک از انواع همایندها برای زبان آموزان مشکل تر هستند و باید برای تمرین کردن انتخاب شوند, ارایه نماید. اصل عمده در این تمرینات باید آگاه ساختن زبان آموزان از مشکلات مربوط به همایندها باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فقیه، اسماعیل، و شرفی، مهین. (1385). نقش همایندها در زبان بینابین زبان آموزان ایرانی. علوم انسانی الزهرا، 15(58 (ویژه نامه زبان و آموزش زبان خارجی))، 5-23. SID. https://sid.ir/paper/13946/fa

    Vancouver: کپی

    فقیه اسماعیل، شرفی مهین. نقش همایندها در زبان بینابین زبان آموزان ایرانی. علوم انسانی الزهرا[Internet]. 1385؛15(58 (ویژه نامه زبان و آموزش زبان خارجی)):5-23. Available from: https://sid.ir/paper/13946/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل فقیه، و مهین شرفی، “نقش همایندها در زبان بینابین زبان آموزان ایرانی،” علوم انسانی الزهرا، vol. 15، no. 58 (ویژه نامه زبان و آموزش زبان خارجی)، pp. 5–23، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/13946/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button