Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,021
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,484
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازارگرایی و عملکرد کسب و کار در ایران

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 54

چکیده

 مدلی مفهومی این تحقیق نشان دهنده ارتباط مستقیم و غیرمستقیم (از طریق ایجاد ارزش) بین بازارگرایی و عملکرد کسب و کار است. به منظور ارزیابی مدل مفهومی, نظرات 50 نفر از خبرگان از طریق پرسشنامه (شامل سوالات باز و بسته) دریافت و تحلیل گردید. به منظور تحلیل داده های سوال باز از روش تحلیل محتوا (تکنیک آنتروپی شانون) و در رابطه با داده های سوالات بسته از آزمون دو جمله ای (جهت اهمیت مستقل) و آزمون رتبه بندی فریدمن (جهت اهمیت نسبی) استفاده گردید. یافته ها نشان می دهند که از نظر خبرگان کلیت مدل مفهومی بازارگرایی و عملکرد کسب و کار در ایران با برخی اصلاحات مورد تایید می باشد. کلیه مولفه های مدل بطور مستقل حایز اهمیت می باشند. در باب اهمیت نسبی, سه عامل بازارگرایی, ایجاد ارزش و عملکرد کسب و کار از اهمیت یکسانی برخوردارند. اهمیت نسبی مولفه های بازارگرایی به ترتیب (1) پاسخ و اقدام استراتژیک, (2) بخش ها و سیستم های هماهنگ و (3) فرهنگ و رفتار هوشمند است. اهمیت نسبی مولفه های ایجاد ارزش به ترتیب (1) ارزش ادراکی مشتری از بنگاه, (2) ارزش ادراکی بازار از بنگاه, (3) ارزش ادراکی رقبا و (4) ارزش ادراکی درون بنگاه است. اهمیت نسبی مولفه های عملکرد کسب و کار به ترتیب (1) عملکرد بنگاه در قبال مشتری, (2) عملکرد بنگاه در قبال بازار, (3) عملکرد رقابتی (در قبال رقیب) و (4) عملکرد درونی بنگاه است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دیوانداری، علی، نیکوکار، غلامحسین، نهاوندیان، محمد، و آقازاده، هاشم. (1387). بازارگرایی و عملکرد کسب و کار در ایران. مدیریت بازرگانی، 1(1)، 39-54. SID. https://sid.ir/paper/140124/fa

    Vancouver: کپی

    دیوانداری علی، نیکوکار غلامحسین، نهاوندیان محمد، آقازاده هاشم. بازارگرایی و عملکرد کسب و کار در ایران. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1387؛1(1):39-54. Available from: https://sid.ir/paper/140124/fa

    IEEE: کپی

    علی دیوانداری، غلامحسین نیکوکار، محمد نهاوندیان، و هاشم آقازاده، “بازارگرایی و عملکرد کسب و کار در ایران،” مدیریت بازرگانی، vol. 1، no. 1، pp. 39–54، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140124/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا