Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,646
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,177
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناخت رابطه ابعاد هوش رقابتی و اثربخشی استراتژی های بازاریابی (مطالعه موردی: شهرک صنعتی اردبیل)

صفحات

 صفحه شروع 375 | صفحه پایان 394

چکیده

 هدف اصلی تحقیق, شناخت رابطه ابعاد هوش رقابتی و اثربخشی استراتژی های بازاریابی شرکت های شهرک صنعتی اردبیل است. جامعه آماری, مدیران و سرپرستان 200 شرکت فعال شهرک صنعتی شهر اردبیل در نظر گرفته شده است. مطابق فرمول کوکران, 132 شرکت به کمک روش نمونه گیری تصادفی ساده برای حجم نمونه انتخاب شد. تحقیق حاضر از لحاظ ماهیت و هدف کاربردی بوده و از نظر روش گردآوری و تحلیل داده ها از نوع توصیفی است. این پژوهش ابزار پرسشنامه را برای جمع آوری داده ها به کار برده است. از ضریب همبستگی پیرسون و ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب برای آزمون فرضیه و محاسبه پایایی متغیرهای پژوهش استفاده شده است. همچنین روایی پرسشنامه با بهره مندی از اعضای هیات علمی متخصص در این زمینه, تقویت شد. برای آگاهی از نرمال بودن متغیرها, آزمون کولموگروف اسمیرنوف به اجرا درآمد. با در نظر گرفتن ضریب همبستگی و همچنین ضریب تعدیل شده برای هر یک از متغیرهای آگاهی تجاری, آگاهی از وضعیت رقبا, آگاهی فناوری تکنیکی و آگاهی راهبردی اجتماعی, نتایج پیاده سازی نشان داد ابعاد هوش رقابتی تاثیر مثبت و معناداری بر اثربخشی استراتژی های بازاریابی دارد و میزان این تاثیرات برای متغیرهای یادشده به ترتیب برابر 0.25, 0.289, 0.194 و 0.143 است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علیقلی، منصوره، و فاطمی، سیدمجتبی. (1396). شناخت رابطه ابعاد هوش رقابتی و اثربخشی استراتژی های بازاریابی (مطالعه موردی: شهرک صنعتی اردبیل). مدیریت بازرگانی، 9(2 )، 375-394. SID. https://sid.ir/paper/140218/fa

    Vancouver: کپی

    علیقلی منصوره، فاطمی سیدمجتبی. شناخت رابطه ابعاد هوش رقابتی و اثربخشی استراتژی های بازاریابی (مطالعه موردی: شهرک صنعتی اردبیل). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1396؛9(2 ):375-394. Available from: https://sid.ir/paper/140218/fa

    IEEE: کپی

    منصوره علیقلی، و سیدمجتبی فاطمی، “شناخت رابطه ابعاد هوش رقابتی و اثربخشی استراتژی های بازاریابی (مطالعه موردی: شهرک صنعتی اردبیل)،” مدیریت بازرگانی، vol. 9، no. 2 ، pp. 375–394، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140218/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا