مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

610
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

650
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مقیاسی برای سنجش تجربه راحتی خرید در مراکز خرید و مال ها

صفحات

 صفحه شروع 227 | صفحه پایان 242

چکیده

 هدف: هدف اصلی این پژوهش, توسعه مقیاس و شناسایی مؤلفه های سنجش «تجربه راحتی خرید» در مراکز خرید و مال های تهران با بررسی کیفی و کمی است. روش: این پژوهش از نوع اکتشافی کاربردی است که در آن از روش توسعه مقیاس استفاده شده است. برای بررسی اعتبار روایی و پایایی از ضرایب آلفای کرونباخ و ضریب دلون گلدیستین و همچنین ارزش ویژه استفاده شده است. یافته ها: در این پژوهش بر اساس تحلیل عاملی اکتشافی تعداد پنج مؤلفه شناسایی شد که بالاترین ضریب به جذابیت محیط داخلی اختصاص داده شده است. نتیجه گیری: با در نظر گرفتن تمرکز بر جذابیت های محیط داخلی, تمرکز بر امکان های رفاهی و تفریحی مطابق با گروه های سنی مختلف, توجه به نیازهای لذت جویانه اقشار مختلف مشتریان, تأمین نیازها و خواسته های روز مشتریان از نظر امکان های محیطی, محصول ها و خدمات و تمرکز بر تطابق محیط و محصول ها و خدمات با نیازهای خانواده, به مدیران بازاریابی مراکز خرید در تهران در رابطه با پیاده سازی مؤلفه ها پیشنهادهایی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حنیفی، معصومه، و حیدرزاده هنزائی، کامبیز. (1399). ارائه مقیاسی برای سنجش تجربه راحتی خرید در مراکز خرید و مال ها. مدیریت بازرگانی، 12(1 )، 227-242. SID. https://sid.ir/paper/140253/fa

    Vancouver: کپی

    حنیفی معصومه، حیدرزاده هنزائی کامبیز. ارائه مقیاسی برای سنجش تجربه راحتی خرید در مراکز خرید و مال ها. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(1 ):227-242. Available from: https://sid.ir/paper/140253/fa

    IEEE: کپی

    معصومه حنیفی، و کامبیز حیدرزاده هنزائی، “ارائه مقیاسی برای سنجش تجربه راحتی خرید در مراکز خرید و مال ها،” مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 1 ، pp. 227–242، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140253/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button