Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,395
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

731
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل تاثیر خصومت مصرف کننده بر تصمیمات خرید

صفحات

 صفحه شروع 395 | صفحه پایان 412

چکیده

 خصومت مصرف کننده یکی از عوامل محدودکننده جهانی سازی بازارهاست و تاثیرات آن بر تصمیمات خرید, از مهم ترین مباحث حوزه بازاریابی و رفتار مصرف کننده محسوب می شود که نسبت به سایر مفاهیم این حوزه کمتر مطالعه شده است. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر خصومت مصرف کننده بر تصمیمات خرید است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش, توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری آن شامل 1277 نفر از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه است و حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 297 نفر به دست آمد. نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام گرفت. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه محقق ساخته است. تحلیل های آماری به کمک نرم افزارهای SPSS و AMOS انجام گرفت. یافته ها حاکی از آن است که خصومت عمومی اثر مستقیم و معناداری بر تصمیمات خرید می گذارد, خصومت اقتصادی دارای اثر غیرمستقیم معنادار و با میانجی گری کامل درگیری ذهنی خرید روی تصمیمات خرید است و خصومت قومی نژادی نیز با میانجی گری جزئی درگیری ذهنی خرید اثر مستقیم و غیرمستقیم معناداری روی تصمیمات خرید دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، فائزه، مرادی دیزگرانی، میلاد، و حسین پور، مهدی. (1395). تحلیل تاثیر خصومت مصرف کننده بر تصمیمات خرید. مدیریت بازرگانی، 8(2 )، 395-412. SID. https://sid.ir/paper/140288/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی فائزه، مرادی دیزگرانی میلاد، حسین پور مهدی. تحلیل تاثیر خصومت مصرف کننده بر تصمیمات خرید. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1395؛8(2 ):395-412. Available from: https://sid.ir/paper/140288/fa

    IEEE: کپی

    فائزه عباسی، میلاد مرادی دیزگرانی، و مهدی حسین پور، “تحلیل تاثیر خصومت مصرف کننده بر تصمیمات خرید،” مدیریت بازرگانی، vol. 8، no. 2 ، pp. 395–412، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140288/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا