مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خرید کالاهای خارجی: نقش تصویر برند، قومیت گرایی و خصومت

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 160

چکیده

 تصمیماتی که مصرف کنندگان در زمیه خرید کالاهای خارجی اتخاذ می کنند توسط عوامل اقتصادی, روانشناختی و جامعه شناختی تحت تاثیر قرار می گیرد. در این تحقیق سعی شده است تا عواملی همچون خصومت و قومیت گرایی که به ندرت مورد مطالعه قرار گرفته اند به همراه مفاهیم استخراج شده از رفتار مصرف کننده, مانند تصویر برند و قصد خرید مورد بررسی قرار گیرد. در نتیجه, در تحقیق حاضر تلاش شده است تا تصویری از چگونگی تاثیرگذاری تصویر برند, قومیت گرایی مصرف کننده و دشمنی آن بر قصد خرید ارائه گردد. داده های لازم از طریق پرسشنامه هایی که در یک فروشگاه لباس انگلیسی جمع آوری شد مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از آن بود که در حالی که تصویر برند به صورت مثبت بر قصد خرید مصرف کننده تاثیر دارد, قومیت گرایی و خصومت مصرف کننده به صورت منفی بر قصد خرید وی تاثیر دارد. به علاوه مشخص شد که قومیت گرایی مصرف کننده به صورت منفی بر تصویر برند تاثیر دارد و خصومت مصرف کننده هیچ اثر معناداری بر تصویر برند ندارد. نتایج تحقیق حاضر کاربردهای مدیریتی و مهمی برای بازاریابان بین المللی دارد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید. لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فخارمنش، سینا، و قنبرزاده میاندهی، رضا. (1391). خرید کالاهای خارجی: نقش تصویر برند, قومیت گرایی و خصومت. مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies)، 6(1)، 145-160. SID. https://sid.ir/paper/240941/fa

    Vancouver: کپی

    فخارمنش سینا، قنبرزاده میاندهی رضا. خرید کالاهای خارجی: نقش تصویر برند, قومیت گرایی و خصومت. مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies)[Internet]. 1391؛6(1):145-160. Available from: https://sid.ir/paper/240941/fa

    IEEE: کپی

    سینا فخارمنش، و رضا قنبرزاده میاندهی، “خرید کالاهای خارجی: نقش تصویر برند, قومیت گرایی و خصومت،” مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies)، vol. 6، no. 1، pp. 145–160، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240941/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button