مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,796
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

412
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل تاثیرگذار در بلوغ سازمان در رویکرد به کسب و کار الکترونیکی با استفاده از مدل FCM

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 102

چکیده

 سنجش بلوغ سازمان در حوزه کاربردی سازی کسب و کار الکترونیک امری کاملا کیفی است و نمی توان تاثیر عوامل تاثیر گذار بر آن را به راحتی تبدیل به مقادیر کمی نمود و مورد سنجش قرار داد. بنابراین باید به دنبال مکانیزمی بود تا بتوان نوع و میزان تاثیر عوامل مختلف را بر روی سطح بلوغ سازمان و بر روی دیگر عوامل فرموله نمود. به منظور بررسی این موضوع لازم است دو موضوع تاثیر عوامل بر رشد رویکرد کسب و کار الکترونیک و دیگری میزان تاثیر عوامل بر یکدیگر مورد بررسی قرار گیرند. در این مقاله هدف آن است تا با ارایه مدل های فازی به بررسی نحوه تعامل عوامل و تاثیر آنها بر رشد استفاده از رویکرد کسب و کار الکترونیک در سازمان پرداخته شود. به این منظور برای مدل سازی این عوامل و میزان تاثیر آنها, ابتدا با بررسی پژوهش های پیشین عوامل تاثیر گذار در توسعه رویکرد کسب و کار الکترونیک شناسایی و سپس با استفاده از نظر متخصصین و بکارگیری روش دلفی این عوامل دسته بندی شده اند. در ادامه با استفاده از مدل FCM نمودارهای گرافیکی هدایت شده عوامل ترسیم می شوند و با استفاده از این نمودارها روابط علت و معلولی میان مفاهیم مورد اشاره در گره ها ارایه می شود و شبکه روابط میان عوامل, تحلیل و تبیین می گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

طالب پور، علیرضا، ابویی اردکان، محمد، و احمدی، صدرا. (1388). بررسی عوامل تاثیرگذار در بلوغ سازمان در رویکرد به کسب و کار الکترونیکی با استفاده از مدل FCM. مدیریت فناوری اطلاعات، 1(2)، 85-102. SID. https://sid.ir/paper/140415/fa

Vancouver: کپی

طالب پور علیرضا، ابویی اردکان محمد، احمدی صدرا. بررسی عوامل تاثیرگذار در بلوغ سازمان در رویکرد به کسب و کار الکترونیکی با استفاده از مدل FCM. مدیریت فناوری اطلاعات[Internet]. 1388؛1(2):85-102. Available from: https://sid.ir/paper/140415/fa

IEEE: کپی

علیرضا طالب پور، محمد ابویی اردکان، و صدرا احمدی، “بررسی عوامل تاثیرگذار در بلوغ سازمان در رویکرد به کسب و کار الکترونیکی با استفاده از مدل FCM،” مدیریت فناوری اطلاعات، vol. 1، no. 2، pp. 85–102، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140415/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button