Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

750
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

651
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روش فرا ابتکاری در یکپارچه سازی مدل بخش بندی بازار مشتریان تلفن همراه تهران با استفاده از شبکه های خودسازمان ده و روش میانگین کا

صفحات

 صفحه شروع 351 | صفحه پایان 372

چکیده

 با حرکت سریع جهان به سمت شبکه های 3Gو T4G استفاده کنندگان تلفن همراه به سرعت رفتار مصرف, برتری ها و سلایق خرید را تغییر می دهند. از این رو, تولیدکنندگان باید به شناختی صحیح از بازارهای هدف دست یابند و پیشنهاد فروش ویژه ای را به مشتریان عرضه کنند. با هدف دستیابی به درکی صحیح از بازار هدف, رفتار مصرف و سبک زندگی خرده بازارهای پژوهش, پس از نقد روش های سنتی و معرفی تکنیک های بخش بندی مبتنی بر شبکه های عصبی, با بهره مندی از روش دلفی فازی, متغیرهای بخش بندی بازار هدف انتخاب شد و از طریق شبکه های خودسازمان ده کوهنن, تعداد خوشه های مناسبی از جامعه آماری به دست آمد و در نهایت با استفاده از تکنیک میانگین کا و تکنیک تجمعی, به تدقیق خوشه بندی ها و بخش بندی بازار پرداخته شد. جامعه آماری این پژوهش, مصرف کنندگان تلفن همراه شهر تهران با حجم نمونه 130 نفر است. پس از جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه و تجزیه وتحلیل آنها, یافته ها نشان داد بازار تلفن همراه تهران در پنج خوشه دسته بندی می شود که هر یک می تواند قابلیت پیاده سازی استراتژی های بازاریابی مجزا, با در نظر گرفتن مزیت های رقابتی شرکت های حوزه ICT, برای حداکثر سازی تقاضا و حاشیه سود, داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی علویجه، محمدرضا، خدنگی، سعید، و ترکستانی، محمدصالح. (1395). روش فرا ابتکاری در یکپارچه سازی مدل بخش بندی بازار مشتریان تلفن همراه تهران با استفاده از شبکه های خودسازمان ده و روش میانگین کا. مدیریت فناوری اطلاعات، 8(2 )، 351-372. SID. https://sid.ir/paper/140439/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی علویجه محمدرضا، خدنگی سعید، ترکستانی محمدصالح. روش فرا ابتکاری در یکپارچه سازی مدل بخش بندی بازار مشتریان تلفن همراه تهران با استفاده از شبکه های خودسازمان ده و روش میانگین کا. مدیریت فناوری اطلاعات[Internet]. 1395؛8(2 ):351-372. Available from: https://sid.ir/paper/140439/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا کریمی علویجه، سعید خدنگی، و محمدصالح ترکستانی، “روش فرا ابتکاری در یکپارچه سازی مدل بخش بندی بازار مشتریان تلفن همراه تهران با استفاده از شبکه های خودسازمان ده و روش میانگین کا،” مدیریت فناوری اطلاعات، vol. 8، no. 2 ، pp. 351–372، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140439/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا