مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,075
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

401
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدلی برای بهبود سیستم های پیشنهاددهنده بانکی بر اساس پیش بینی علایق مشتریان: کاربرد روش های داده کاوی

صفحات

 صفحه شروع 393 | صفحه پایان 414

چکیده

 امروزه بانک ها برای جذب و حفظ موثر مشتریان به ابزارهای جدیدی مانند سیستم های پیشنهاددهنده نیاز دارند. برخلاف عموم سیستم های پیشنهاددهنده که پیشنهاد بر اساس شباهت میان ترجیحات سایر کاربران به وی داده می شود, در این پژوهش از روش دسته بندی استفاده شده است که در آن پیشینه علایق خود مشتری, مهم ترین ویژگی برای تصمیم گیری درباره خدمات بانکی مناسب به اوست. در این پژوهش از چهار دسته بندی کننده پرسپترون چندلایه, ماشین بردار پشتیبانی, k- نزدیک ترین همسایه و بیز ساده استفاده شد. ابتدا پس از پیش پردازش مجموعه داده مربوط به سرویس های مورد استفاده مشتریان مختلف بانک با چهار روش مختلف دسته بندی آموزش داده شدند, سپس اعتبار آنها با روش اعتبارسنجی ضربدری ده تایی به تایید رسید و بهترین روش انتخاب شد. در انتها پیشنهاددهنده نهایی که ترکیبی از چهار روش دسته بندی بیز ساده با عملکرد 85.4 درصد, k- نزدیک ترین همسایه با عملکرد 83.3 درصد, پرسپترون چندلایه 1 با عملکرد 81.4 درصد و پرسپترون چندلایه 2 با عملکرد 92.6 درصد, به ترتیب برای پیشنهاد چهار سرویس بانکی اینترنت, موبایل, انتقال وجه با اینترنت و پرداخت صورت حساب با تلفن است, ارائه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مطهری نژاد، مریم سادات، ذوالفقارزاده، محمدمهدی، خدنگی، احسان، و سعدآبادی، علی اصغر. (1395). طراحی مدلی برای بهبود سیستم های پیشنهاددهنده بانکی بر اساس پیش بینی علایق مشتریان: کاربرد روش های داده کاوی. مدیریت فناوری اطلاعات، 8(2 )، 393-414. SID. https://sid.ir/paper/140445/fa

    Vancouver: کپی

    مطهری نژاد مریم سادات، ذوالفقارزاده محمدمهدی، خدنگی احسان، سعدآبادی علی اصغر. طراحی مدلی برای بهبود سیستم های پیشنهاددهنده بانکی بر اساس پیش بینی علایق مشتریان: کاربرد روش های داده کاوی. مدیریت فناوری اطلاعات[Internet]. 1395؛8(2 ):393-414. Available from: https://sid.ir/paper/140445/fa

    IEEE: کپی

    مریم سادات مطهری نژاد، محمدمهدی ذوالفقارزاده، احسان خدنگی، و علی اصغر سعدآبادی، “طراحی مدلی برای بهبود سیستم های پیشنهاددهنده بانکی بر اساس پیش بینی علایق مشتریان: کاربرد روش های داده کاوی،” مدیریت فناوری اطلاعات، vol. 8، no. 2 ، pp. 393–414، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140445/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button