مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

829
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی اثربخشی گروه درمانی آموزشی - روانی بر ارتقای سلامت عمومی خانواده های بیماران مبتلا به اختلالات دو قطبی: یک مطالعه پایلوت

صفحات

 صفحه شروع 1296 | صفحه پایان 1304

چکیده

 مقدمه: مراقبین خانوادگی بیماران روان در واقع اساس سیستم مراقبت های بهداشتی - درمانی می باشند و مراقبت از بیمار مبتلا به اختلال روان پزشکی مسوولیتی است که فشار و استرس زیادی برای اعضای خانواده به همراه دارد. پژوهش حاضر با هدف, بررسی اثربخشی گروه درمانی آموزشی- روانی بر ارتقای سلامت عمومی خانواده بیماران مبتلا به اختلالات دو قطبی انجام شد.مواد و روش ها: این پژوهش یک طرح شبه آزمایشی با گروه شاهد و انتخاب تصادفی بود. در این پژوهش, 6 نفر به عنوان گروه آزمایش و 9 نفر به عنوان گروه شاهد شرکت داشتند. کلیه شرکت کنندگان که اعضای خانواده بیماران مبتلا به اختلالات دو قطبی را تشکیل می دادند, پرسش نامه سلامت عمومی ( General Health Questionnaireیا GHQ-28) را تکمیل نمودند. گروه آزمایش به مدت 12 جلسه در جلسات گروه درمانی آموزشی - روانی شرکت داشتند, ولی گروه شاهد در این مدت هیچ گونه مداخله ای دریافت نکردند. همچنین به منظور تحلیل داده ها از آزمون ANCOVA استفاده شد.یافته ها: افزایش معنی داری در میانگین نمره سلامت عمومی گروه آزمایش مشاهده گردید (P<0.001).نتیجه گیری: گروه درمانی آموزشی - روانی می تواند سطح سلامت عمومی خانواده های بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی را بهبود بخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مجردکاهانی، امیرحسین، و سلطانیان، غزاله. (1391). ارزیابی اثربخشی گروه درمانی آموزشی - روانی بر ارتقای سلامت عمومی خانواده های بیماران مبتلا به اختلالات دو قطبی: یک مطالعه پایلوت. پژوهش در علوم توانبخشی، 8(8 (ویژه نامه اختلالات حرکتی))، 1296-1304. SID. https://sid.ir/paper/143930/fa

    Vancouver: کپی

    مجردکاهانی امیرحسین، سلطانیان غزاله. ارزیابی اثربخشی گروه درمانی آموزشی - روانی بر ارتقای سلامت عمومی خانواده های بیماران مبتلا به اختلالات دو قطبی: یک مطالعه پایلوت. پژوهش در علوم توانبخشی[Internet]. 1391؛8(8 (ویژه نامه اختلالات حرکتی)):1296-1304. Available from: https://sid.ir/paper/143930/fa

    IEEE: کپی

    امیرحسین مجردکاهانی، و غزاله سلطانیان، “ارزیابی اثربخشی گروه درمانی آموزشی - روانی بر ارتقای سلامت عمومی خانواده های بیماران مبتلا به اختلالات دو قطبی: یک مطالعه پایلوت،” پژوهش در علوم توانبخشی، vol. 8، no. 8 (ویژه نامه اختلالات حرکتی)، pp. 1296–1304، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/143930/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا