مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,719
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش زبان انگلیسی بر میزان شدت لکنت

صفحات

 صفحه شروع 408 | صفحه پایان 416

چکیده

 مقدمه: هدف از این پژوهش بررسی تفاوت تاثیر آموزش زبان انگلیسی بر میزان شدت انواع لکنت در زبان اول و زبان انگلیسی افراد یک زبانه دارای لکنت بوده است.مواد و روش ها: جامعه آماری این پژوهش کلیه افراد 12 تا 23 ساله دارای لکنت بودند, که به مراکز گفتار درمانی شهر اصفهان مراجعه کرده اند. نمونه مورد مطالعه 15 نفر بودند که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. روش پژوهش شبه آزمایشی و طرح پژوهش یک طرح تک گروهی پیش آزمون– پس آزمون است. در این پژوهش آزمودنی ها قبل و بعد از آزمایش از نظر میزان شدت لکنت مورد سنجش قرار گرفته اند. در این پژوهش میزان شدت انواع لکنت با استفاده از تست Howell SSI3 و همکاران مورد اندازه گیری و سنجش قرار گرفت.یافته ها: آموزش زبان انگلیسی به روی میزان شدت لکنت تاخیری در کلمات عملکردی و کلمات محتوایی در زبان انگلیسی نسبت به زبان اول تاثیر معنی داری ندارد, اما آموزش زبان انگلیسی در کاهش میزان لکنت غیر تاخیری در کلمات عملکردی و کلمات محتوایی در زبان انگلیسی نسبت به زبان اول تاثیر معنی داری دارد. همچنین آموزش زبان انگلیسی در کاهش میزان شدت کل لکنت در زبان انگلیسی نسبت به زبان اول تاثیر معنی داری دارد. این اثرات حداقل در سطح P=0.05 معنی دار بودند.نتیجه ‎گیری: آموزش زبان انگلیسی پس از 12 سالگی تاثیر مثبت و یا منفی در درمان و بهبود لکنت در زبان اول افراد لکنتی نداشت. همچنین پس از مهارت گویش آموزش زبان انگلیسی, میزان شدت لکنت در زبان انگلیسی نسبت به زبان اول کمتر شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درخشان پور، احمد، حاتمی، جواد، افروز، غلامعلی، آقاحسینی، تقی، و نکویی، راضیه. (1390). بررسی تاثیر آموزش زبان انگلیسی بر میزان شدت لکنت. پژوهش در علوم توانبخشی، 7(3)، 408-416. SID. https://sid.ir/paper/144018/fa

    Vancouver: کپی

    درخشان پور احمد، حاتمی جواد، افروز غلامعلی، آقاحسینی تقی، نکویی راضیه. بررسی تاثیر آموزش زبان انگلیسی بر میزان شدت لکنت. پژوهش در علوم توانبخشی[Internet]. 1390؛7(3):408-416. Available from: https://sid.ir/paper/144018/fa

    IEEE: کپی

    احمد درخشان پور، جواد حاتمی، غلامعلی افروز، تقی آقاحسینی، و راضیه نکویی، “بررسی تاثیر آموزش زبان انگلیسی بر میزان شدت لکنت،” پژوهش در علوم توانبخشی، vol. 7، no. 3، pp. 408–416، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/144018/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button