Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,286
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,189
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی چالش های توسعه محصول جدید در بنگاه های کوچک و متوسط (مطالعه موردی: صنایع غذایی و آشامیدنی منتخب استان فارس)

صفحات

 صفحه شروع 34 | صفحه پایان 44

چکیده

 موفقیت در پروژه های توسعه محصول جدید, چالشی مهم برای مدیران گذشته و امروزی است. در واقع پیدایی پاسخی برای این سوال که چرا هنوز نرخ شکست در این پروژه ها بالاست, ذهن محققان را به خود مشغول کرده است. شکست این پروژه ها در شرکت های کوچک و متوسط, مساله حادتری در مقام قیاس با شرکت های بزرگ دارد. به گونه ای که برخی از این شکست ها عملا امکان حیات شرکت های مزبور را سلب می کند. لذا در این تحقیق بررسی چالش های توسعه محصول به طور خاص در مورد این شرکت ها انجام شده است. برای این منظور با استفاده از تحقیقی پیمایشی نظریات مدیران و کارشناسان ارشد بنگاه های کوچک و متوسط صنایع منتخب غذایی استان فارس مورد دقت قرار گرفته و با عنایت به آن راهکارها و پیشنهادات کاربردی مطرح شده اند. در تحقیق حاضر پس از بازنگری ادبیات تحقیق, چالش های موثر شناسایی و با توجه به نظریات دریافتی از مدیران, معنی داری نتایج تحقیقات به همراه میزان اهمیت آنها در بنگاه های مورد مطالعه مشخص شده است. نتایج حکایت از آن دارد که از دیدگاه مدیران این واحدها در ارتباط با چالش های موثر بر توسعه محصول جدید بین وضعیت موجود و وضعیت ایده آل شکاف معنی دار وجود دارد. ضمن اینکه چالش هایی چون تخمین نادرست بازار , عدم توجه کافی به تحقیق و توسعه, عدم وجود کانال های توزیع مناسب, عدم وجود تبلیغات مناسب پیرامون محصول جدید ارایه شده به عنوان چالش های مساله ساز مطرح شده اند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالعی فر، رضا، و حاتمی نسب، سیدحسن. (1390). بررسی چالش های توسعه محصول جدید در بنگاه های کوچک و متوسط (مطالعه موردی: صنایع غذایی و آشامیدنی منتخب استان فارس). رشد فناوری، 7(27)، 34-44. SID. https://sid.ir/paper/144796/fa

    Vancouver: کپی

    طالعی فر رضا، حاتمی نسب سیدحسن. بررسی چالش های توسعه محصول جدید در بنگاه های کوچک و متوسط (مطالعه موردی: صنایع غذایی و آشامیدنی منتخب استان فارس). رشد فناوری[Internet]. 1390؛7(27):34-44. Available from: https://sid.ir/paper/144796/fa

    IEEE: کپی

    رضا طالعی فر، و سیدحسن حاتمی نسب، “بررسی چالش های توسعه محصول جدید در بنگاه های کوچک و متوسط (مطالعه موردی: صنایع غذایی و آشامیدنی منتخب استان فارس)،” رشد فناوری، vol. 7، no. 27، pp. 34–44، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/144796/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا