Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,688
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

818
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر بازارگرایی بر موفقیت محصول جدید با توجه به نقش میانجی متغیرهای سرمایه فکری و قابلیت یادگیری سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 57

چکیده

 موضوع موفقیت در ارائه محصول جدید, موضوعی پراهمیت برای مدیران و مالکان شرکت ها می باشد. از موارد پر اهمیت این مقوله تاثیرگذاری بازارگرایی, سرمایه فکری و قابلیت یادگیری سازمانی بر موفقیت محصول جدید است. مدل تحقیق با استفاده از متغیرهای سرمایه فکری, قابلیت یادگیری سازمانی, بازارگرایی و موفقیت محصول جدید شکل گرفته است. روش تحقیق حاضر, از نظر هدف کاربردی بوده و بر حسب روش تحقیق همبستگی است که با استفاده از ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی داده های مورد نیاز جمع آوری شده است. جامعه آماری در برگیرنده 320 شرکت فعال در صنعت نساجی شهرستان یزد می باشد که جهت نمونه گیری از روش طبقه ای متناسب با حجم و برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شده که تعداد 175 نمونه قابل قبول جمع آوری گردیده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار LISREL صورت گرفته که نتایج پژوهش نشان می دهد بازارگرایی بر سرمایه فکری تاثیر معناداری دارد و سرمایه فکری بر قابلیت یادگیری سازمانی و موفقیت محصول جدید تاثیرگذار است. همچنین یافته های تحقیق نشان می دهد که بازارگرایی از طریق سرمایه فکری بر قابلیت یادگیری سازمانی تاثیر معناداری دارد. این پژوهش می تواند در راستای نتایج حاصل از آن, به دلیل ارائه اطلاعات مفید در حوزه مدیریت, برای محققان و مدیران صنعت نساجی ارزشمند باشد, به علاوه, پیشنهاداتی را جهت بهبود و اثربخشی بیشتر نتایج حاصل از آن ارائه می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زارع زاده مهریزی، محبوبه، و میرمحمدی صدرآبادی، محمد. (1394). بررسی تاثیر بازارگرایی بر موفقیت محصول جدید با توجه به نقش میانجی متغیرهای سرمایه فکری و قابلیت یادگیری سازمانی. مدیریت بازاریابی، 10(27)، 35-57. SID. https://sid.ir/paper/218914/fa

    Vancouver: کپی

    زارع زاده مهریزی محبوبه، میرمحمدی صدرآبادی محمد. بررسی تاثیر بازارگرایی بر موفقیت محصول جدید با توجه به نقش میانجی متغیرهای سرمایه فکری و قابلیت یادگیری سازمانی. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1394؛10(27):35-57. Available from: https://sid.ir/paper/218914/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه زارع زاده مهریزی، و محمد میرمحمدی صدرآبادی، “بررسی تاثیر بازارگرایی بر موفقیت محصول جدید با توجه به نقش میانجی متغیرهای سرمایه فکری و قابلیت یادگیری سازمانی،” مدیریت بازاریابی، vol. 10، no. 27، pp. 35–57، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218914/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا