Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,139
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,099
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رشد مسیر شغلی مبتنی بر اُمید براساس اهمال کاری تحصیلی و انگیزش تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 136

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی رشد مسیر شغلی مبتنی بر امید بر اساس انگیزه تحصیلی و اهمال کاری تحصیلی بود. روش تحقیق از نوع توصیفی-همبستگی بود. نمونه آماری شامل 231 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه اصفهان بودند که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پژوهش شامل پرسشنامه رشد مسیر شغلی مبتنی بر امید (HCCI؛ نورمن اماندسون و همکاران, 2013), پرسشنامه اهمال کاری تحصیل ( سولومون و راثبلوم, 1984) و پرسشنامه انگیزه تحصیلی (والرند و همکاران, 1989) بود. برای تجزیه و تحلیل آماری از شاخص های آمار توصیفی و ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیره(همبستگی چندگانه) استفاده شده است. با توجه به ضریب همبستگی پیرسون رابطه معنادار و مثبت بین امید و مؤلفه های انگیزه تحصیلی وجود داشت یعنی با افزایش هریک از مؤلفه های انگیزه تحصیلی امید افزایش می یابد و بین امید و مؤلفه های اهمال کاری تحصیلی رابطه منفی و معنادار بدست آمد یعنی با افزایش هریک از مؤلفه های اهمال کاری تحصیلی امید کاهش معناداری یافته است. نتایج تحلیل رگرسیون انجام شده پیش بینی امید را از طریق متغیر انگیزه تحصیلی و مؤلفه های آن و متغیر اهمال کاری تحصیلی و مؤلفه های آن مورد تائید قرار داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدی زرین، سهراب، شریفیانا، سعیده، و اکبرزاده، مهدی. (1398). رشد مسیر شغلی مبتنی بر اُمید براساس اهمال کاری تحصیلی و انگیزش تحصیلی. مشاوره شغلی و سازمانی، 11(40 )، 115-136. SID. https://sid.ir/paper/149549/fa

    Vancouver: کپی

    عبدی زرین سهراب، شریفیانا سعیده، اکبرزاده مهدی. رشد مسیر شغلی مبتنی بر اُمید براساس اهمال کاری تحصیلی و انگیزش تحصیلی. مشاوره شغلی و سازمانی[Internet]. 1398؛11(40 ):115-136. Available from: https://sid.ir/paper/149549/fa

    IEEE: کپی

    سهراب عبدی زرین، سعیده شریفیانا، و مهدی اکبرزاده، “رشد مسیر شغلی مبتنی بر اُمید براساس اهمال کاری تحصیلی و انگیزش تحصیلی،” مشاوره شغلی و سازمانی، vol. 11، no. 40 ، pp. 115–136، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/149549/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا