مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

884
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

637
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رعایت معیارهای مدیریت دانش در وب سایت های کتابخانه های دیجیتالی منتخب در ایران

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 35

چکیده

 زمینه و هدف: منظور کردن عناصر مدیریت دانش شامل دسترس پذیری, خلق, و انتقال دانش در وب سایت کتابخانه های دیجیتالی دارای اهمیت بسیاری است و باعث کارایی بهتر آن ها می شود. لذا این مقاله با هدف شناسایی و تعیین میزان به کارگیری معیارهای مدیریت دانش در وب سایت های کتابخانه های دیجیتالی منتخب در ایران تهیه و تدوین شده است.روش بررسی: این پژوهش از نوع پیمایشی توصیفی و با هدف کاربردی بود. گردآوری داده ها بر اساس چک لیست مبتنی بر مدل دسترس پذیری, خلق و انتقال دانش صورت گرفت. جامعه آماری این پژوهش شامل وب سایت 7 کتابخانه دیجیتالی نور, پیام نور, مجلس شورای اسلامی, تبیان, دید, آستان قدس رضوی و کتابخانه دیجیتالی ملی ایران در کشور بود که بر اساس در دسترس بودن انتخاب شد.یافته ها: میزان به کارگیری معیارهای مدیریت دانش در وب سایت کتابخانه های دیجیتالی منتخب در حد متوسط بود و معیار دسترسی به وب سایت بیشترین و مشارکت آنلاین کمترین میزان را به خود اختصاص داد. کتابخانه دیجیتالی تبیان با رعایت 56 درصد از این معیارها رتبه اول را در میان 7 کتابخانه دیجیتالی ایران کسب کرد.نتیجه گیری: نتایج به دست آمده نشان داد که معیارهای مدیریت دانش در این وب سایت ها به طور مطلوبی به کار گرفته نشده اند که از ناسازگاری آن ها با اصول, ضوابط و استانداردها سرچشمه می گیرد. بنابراین, طراحان کتابخانه های دیجیتالی می توانند با آگاهی از نیازهای کاربران و توجه کافی برای به کارگیری این معیارها, در ارتقا وب سایت ها و افزایش کیفیت خدمات کتابخانه های دیجیتالی, موثر واقع شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شیخ شعاعی، فاطمه، زهره کرمانی، الهام، غمگسار، آرزو، و صادقی، طاهره. (1395). بررسی میزان رعایت معیارهای مدیریت دانش در وب سایت های کتابخانه های دیجیتالی منتخب در ایران. پیاورد سلامت، 10(ویژه نامه)، 23-35. SID. https://sid.ir/paper/149583/fa

    Vancouver: کپی

    شیخ شعاعی فاطمه، زهره کرمانی الهام، غمگسار آرزو، صادقی طاهره. بررسی میزان رعایت معیارهای مدیریت دانش در وب سایت های کتابخانه های دیجیتالی منتخب در ایران. پیاورد سلامت[Internet]. 1395؛10(ویژه نامه):23-35. Available from: https://sid.ir/paper/149583/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه شیخ شعاعی، الهام زهره کرمانی، آرزو غمگسار، و طاهره صادقی، “بررسی میزان رعایت معیارهای مدیریت دانش در وب سایت های کتابخانه های دیجیتالی منتخب در ایران،” پیاورد سلامت، vol. 10، no. ویژه نامه، pp. 23–35، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/149583/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button