مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,150
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

762
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه مهارتهای ارتباطی مدیران از دیدگاه کارکنان در حوزه ستادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 48

چکیده

 زمینه و هدف: از آنجا که کارآمدی مدیر به داشتن مهارتهای ارتباطی مناسب با کارمندان بستگی دارد, مطالعه حاضر به منظور تعیین مهارتهای ارتباطی مدیران حوزه ستادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شد.روش بررسی: مطالعه از نوع توصیفی- تحلیلی به صورت مقطعی بود و جامعه پژوهش آن 298 نفر از کارکنان معاونتهای پشتیبانی, پژوهشی, بهداشتی, فرهنگی, آموزشی, دانشجویی و درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز را شامل می شد که به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه 21 سوالی بود که در سه حیطه مهارت کلامی, گوش دادن موثر و بازخورد طراحی شد. نرم افزار مورد استفاده spss بود .یافته ها: میانگین سنی پاسخگویان 7±32.7 سال بود. اکثر پاسخگویان زن, لیسانس و شاغل در معاونت پشتیبانی بودند. اغلب پاسخگویان مهارت کلامی مدیر بلافصل خود را خوب و مهارتهای گوش دادن موثر و بازخوردش را متوسط ارزیابی کردند. بالاترین نمره مهارتهای ارتباطی در حوزه معاونت دانشجویی و پایین ترین نمره در حوزه معاونت پژوهشی گزارش شد. با بالا رفتن سن p=0.001)) و سابقه کاری کارمندان p=0.001)), مهارت بازخورد مدیر پایین تر ارزیابی شد. مهارت بازخورد مدیران در سطوح مختلف تحصیلی اختلاف آماری معنی داری داشت (p=0.001).نتیجه گیری: سطح متوسط مهارتهای ارتباطی گوش دادن موثر و بازخورد می تواند ناشی از عدم توجه کافی علمی و عملی مدیران بر مساله ارتباطات باشد. پیشنهاد می شود نوآموزی و بازآموزی مدیران به منظور آشنایی با اهمیت ارتباطات موثر و کاهش موانع ارتباطی در قالب کارگاههای آموزشی انجام شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کشتکاران، علی، حیدری، علیرضا، و باستانی، پیوند. (1390). مطالعه مهارتهای ارتباطی مدیران از دیدگاه کارکنان در حوزه ستادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز. پیاورد سلامت، 5(4)، 41-48. SID. https://sid.ir/paper/149795/fa

    Vancouver: کپی

    کشتکاران علی، حیدری علیرضا، باستانی پیوند. مطالعه مهارتهای ارتباطی مدیران از دیدگاه کارکنان در حوزه ستادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز. پیاورد سلامت[Internet]. 1390؛5(4):41-48. Available from: https://sid.ir/paper/149795/fa

    IEEE: کپی

    علی کشتکاران، علیرضا حیدری، و پیوند باستانی، “مطالعه مهارتهای ارتباطی مدیران از دیدگاه کارکنان در حوزه ستادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز،” پیاورد سلامت، vol. 5، no. 4، pp. 41–48، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/149795/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button